مدیرکل مسکن کمیته امداد خبر داد

پرداخت تسهیلات مسکن به مددجویان روستایی و مناطق مرزی

    کد خبر :162001

مدیرکل امور مسکن و امور مهندسی کمیته امداد در دومین گردهمایی سالیانه مدیران ارشد کمیته امداد گزارشی از فعالیت های مسکن مددجویی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس ابراهیم بازیان، مدیرکل امور مسکن و امور مهندسی کمیته امداد با اعلام اینکه امسال برای نخستین بار به مددجویان تسهیلات تامین مسکن پرداخت می شود گفت: این خدمت با اولویت مددجویان ساکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، روستاها، مناطق محروم و مرزی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن به خانوارهای تحت حمایت با هدف جلوگیری از مهاجرات آنها به شهرها یا بازگشت آنها از شهر به روستاها پرداخت می شود افزود: این اقدام بر اساس برنامه ششم کمیته امداد با هدف توسعه عدالت اجتماعی در حال اجراست.

بازیان با اعلام اینکه تا پایان امسال ۷۲ هزار خدمت در زمینه مسکن به مددجویان داده می شود گفت: ۳۰ هزار خدمت مربوط به خرید یا ساخت واحد مسکونی و ۴۲ هزار خدمت نیز مربوط به تعمیر و بازسازی مسکن خانوارهای تحت حمایت است.

بازیان اعتبار تخصیص یافته برای تامین و تعمیر مسکن مددجویان در سال ۹۶ را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این رقم ۳۰ درصد از منابع دولتی و ۱۹ درصد از منابع اختصاصی، ۲۴ درصد مشارکت های مردمی و ۲۸ درصد از منابع تسهیلات قرض الحسنه تامین می شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد،مدیرکل امور مسکن کمیته امداد با بیان اینکه تاکنون ۵۱ درصد از تعهدات بخش مسکن خانوارهای تحت حمایت اجرایی شده است گفت: طبق برنامه این نهاد، ۴۴ درصد از اعتبار دولتی مسکن مددجویان به مناطق روستایی، محروم و سردسیر اختصاص یافته است.

وی با اعلام این که خرید خانه جایگزین ساخت مسکن می شود گفت: به زودی برنامه جامع مشترک در تامین مسکن مددجویان تدوین خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید