آنچه ضد آیت الله عیسی قاسم شاهد هستیم قتل عمدی است

    کد خبر :161952

یکی از روحانیون برجسته بحرین ضمن خطرناک توصیف کردن وضع جسمانی آیت الله قاسم این اقدامات را به مثابه قتل عمدی و تدریجی رهبر شیعیان بحرین دانست.

به گزارش  بازتاب  به نقل از المنار، شیخ میثم السلمان یکی از روحانیون برجسته بحرین و مسئول بخش آزادی های دینی در سازمان دیده بان حقوق بشر این کشور درباره وضع جسمانی آیت الله عیسی قاسم گفت: شیخ عیسی قاسم از موسسان قانون اساسی در بحرین است. شیخ قاسم فقط خشونت را محکوم نمی کند بلکه آنرا حرام می داند.

وی افزود: آنچه ما در حق آیت الله عیسی قاسم شاهد هستیم قتل عمدی و تدریجی است.

شیخ میثم السلمان به مقایسه بیماری آیت الله قاسم در سال ۲۰۱۰ هنگامی که پادشاه بحرین به ملاقات وی در بیمارستان رفت و خم شد تا سر ایشان را ببوسد با بیماری آن در برهه کنونی اشاره کرد و هشدار داد: وضع جسمانی آیت الله شیخ عیسی قاسم خطرناک است و ایشان در معرض مرگ تدریجی قرار دارد و باید هر چه سریعتر وی درمان شود و از حصر خارج شود.

وی گفت: رژیم بحرین اوضاع را به جایی رسانده است که مانع از ملاقات فرزندان آیت الله عیسی قاسم با وی به سبب محاصره منطقه الدراز شده است. هر لحظه ای که در درمان آیت الله عیسی قاسم تاخیر صورت گیرد از عمر وی کم می شود و بخش اعظم وقت ایشان در بستر بیماری می گذرد. ادامه حبس خانگی آیت الله قاسم و محروم کردن وی از حق تحرک و درمان مطمئن، نتیجه آن قتل تدریجی در خانه اش است. وی همچنان تحت حبس و محاصره است و از حق درمان به سبب خصومت شخصی رژیم با وی محروم است.

السلمان بیان کرد: از رژیم بحرین می خواهیم که محاصره منطقه الدراز و حبس خانگی آیت الله قاسم را رفع کند. بحرینی ها به دنبال دموکراسی و برابری همه در برابر قانون و از بین رفتن همه تبعیض ها هستند. عدم درمان آیت الله عیسی قاسم و اذیت ایشان نشان دهنده تمایل رژیم برای نابودی آشتی ملی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید