رئیس مجمع عمومی سازمان ملل: وضعیت ساکنان غزه بسیار وخیم است

    کد خبر :161932

رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وضعیت ساکنان غزه را وخیم توصیف کرد و گفت: مردم فلسطین تنها به همدردی مانیاز ندارند بلکه برای حل مشکلشان باید همبستگی داشته باشیم.

میروسلاو لاچاک روز چهارشنبه در نشست ویژه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین که در سازمان ملل متحد برگزار شد، افزود: جامعه بین المللی در قبال مردم فلسطین مسئولیت مشترک دارد و همه ما از حل مسالمت آمیز این درگیری طولانی مدت بهره مند خواهیم شد.
وی با بیان این که دو موضوع درباره فلسطین وجود دارد، ادامه داد: ما برای نشان دادن همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستیم. نخست آن که ما می توانیم همبستگی خود را از طریق کمک های بشردوستانه نشان دهیم.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اضافه کرد: ما نمی توانیم فقط روی نیازهای مردم فلسطین در مناسبت های بین المللی یا رویدادهای سالانه همچون نشست امروز، تاکید کنیم. آن ها 365 روز در سال توجه ما را می طلبند.
لاچاک اظهار کرد: مردم سراسر سرزمین فلسطین نیاز به پشتیبانی واقعی دارند. در نوار غزه، وضعیت وخیم می باشد. محاصره مداوم، مردم را کاملا به کمک های بین المللی محتاج کرده است. بازسازی زیرساخت های حیاتی منع شده و اقتصاد همچنان ضعیف است. بسیاری از مردم به ضرورت های انسانی نیاز دارند، زنان و کودکان در شرایط بسیار دشوار زندگی می کنند و افراد بیکار این باریکه تقریبا بیشتر از هرجای دیگر جهان است.
وی تصریح کرد: من می خواهم از این فرصت استفاده کنم تا صادقانه از تمام فعالان و نهادهای ارائه دهنده کمک های بشردوستانه به مردم فلسطین همچون کشورهای عضو، نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل و سازمان های منطقه ای و غیر دولتی تشکر کنم.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر نقش حیاتی آژانس مهاجرت این سازمان در رسیدگی به پناهجویان فلسطینی از کاهش 77.5 میلیون دلاری کمک های آمریکا به این نهاد انتقاد کرد و گفت: گفت وگو و پیگیری در مورد شرایط تامین مالی را ادامه خواهم داد. من از تمام کشورهای عضو که به طور داوطلبانه به بودجه و اقدامات این آژانس کمک می کنند، سپاسگزارم.
لاچاک خاطرنشان کرد: به هرحال می خواهم تاکید کنم که مسئولیت ما در برابر مردم فلسطین، فراتر از حمایت بشردوستانه است.
وی دومین موضوع را استفاده از همبستگی بین المللی برای حل مسالمت آمیز مسئله فلسطین برشمرد و گفت: در سال 1947، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه 181 را تصویب کرد. این پایه قانونی برای ایجاد دولت اسرائیل و همچنین دولت فلسطین بود. بعد از 70 سال، تنها یکی از این دو مورد اتفاق افتاده است.
این مقام سازمان ملل متحد افزود: من به شدت بر این باورم که یک راه حل دو جانبه تنها پاسخی است که ما برای حل مساله فلسطین نیاز همبستگی با مردم فلسطین داریم.
لاچاک با بیان این که همبستگی همدردی نیست، ادامه داد: ما معمولا ابراز همدردی می کنیم زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهیم. با این حال، وقتی که به مساله فلسطین برمی گردیم، ما مسئولیت و منافعی داریم. مردم فلسطین به همدردی ما نیاز ندارند – آنها سزاوار همبستگی ما هستند.
به گزارش ایرنا،وی یادآور شد: امروز به اینجا آمدیم تا آن را بیان کنیم. با این حال، افرادی که بیشتر به آن نیاز دارند، نمی توانند صدای ما را بشنوند، آنها در میان ما ننشسته اند. بسیاری از آن ها در شرایطی هستند که نمی توانیم تصور کنیم. بنابراین، در حالی که کلمات ما در این سالن مهم هستند، اقدامات ما در خارج از آن با صدای بلندتری صحبت خواهد کرد.
در این اجلاس، لعیا جنیدی معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، شرکت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید