دبیر کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازتاب؛

نمایشگاه بین المللی صنعت برق برگزار می کنیم اما برخی روستاهایمان برق ندارند!

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۶:۴۶
    کد خبر :161902

چند هفته پیش نمایشگاه بین المللی صنعت برق با حضور دهها شرکت داخلی و خارجی در تهران برگزار شد، این در حالی است که به رغم گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، هنوز برخی روستاهای کشور از داشتن برق محروم هستند.

به گزارش بازتاب؛با هدف بررسی تناقض موجود میان برگزاری چنین نمایشگاه های بین المللی و نداشتن برق در برخی روستاها، خبرنگار بازتاب گفتگویی با دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انجام داد.

در همین راستا کوروش کرم پور، دبیر کمیسیون انرژی مجلس و نماینده مردم فیروزآباد با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت برق در تهران برگزاری چنین جشنواره هایی را امری پسندیده دانست و اظهار داشت: فلسفه وجودی ایجاد چنین جشنواره هایی، نمایش آخرین دستاوردها و دانش فنی دنیا است که در کشور وجود دارد و ما به آن دسترسی داریم.

وی در ادامه افزود: این جشنواره ها اصولا نوع فعالیت ها را به نمایش می گذارد لذا در این زمینه کشوری می تواند پیروز میدان باشد که از این فضا بیشترین استفاده و بهره وری را داشته باشد، بنابراین نمایشگاه یک فرصت طلایی است که اگر بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم، می توانیم خدمت بزرگی را در این عرصه داشته باشیم.

کرم پور همچنین در خصوص دلایل برخوردار نبودن برخی از مناطق دور دست و روستاهای کشور به برق، علیرغم پیشرفت های ما در حوزه برق و انرژی، گفت: دلیل اینکه برخی روستاها هنوز از نعمت برق بهره مند نیستند آن است که بر اساس وسعت کشور پراکندگی روستاها و جمعیت کشور این امری طبیعی است که برخی از نقاط کشور آن هم در حداقل خود از این نعمت برخوردار نباشند!

این عضو کمیسیون انرژی یادآور شد: با نگاه منصفانه به این مساله می توان گفت که شرایط فعلی ما با شرایط دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و در دوران پس از انقلاب کارهای بزرگی در حوزه های مختلف از جمله حوزه انرژی صورت گرفته، هر چند که جا برای کار بهتر و بیشتر همواره وجود دارد.

نماینده مردم فیروزآباد در ادامه با بیان اینکه وجود چنین مشکلاتی به عوامل متعددی بر می گردد، تصریح کرد: با این وجود سیاست نظام همواره بر آن بوده که بتواند حداکثر برق رسانی به نقاط مختلف وجود داشته باشد. اینکه به برخی کشورها برق صادر می کنیم، می تواند انگیزه هایی برای ما بدنبال داشته باشد که انگیزه درآمدزایی یکی از این موارد است، همچنین ایجاد ارتباطات اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری با کشورهای همسایه می تواند در ایجاد امنیت، رشد و پیشرفت و توسعه بسیار مهم و موثر باشد.

کرم پور با تاکید بر اینکه توانایی ما در تولید برق کشورهای همسایه و صادرات انرژی بیش از حد فعلی است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه و همچنین بر اساس سند چشم انداز 20 ساله این مساله در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه باز هم در این زمینه می توانیم فرصت های بیشتری را ایجاد کنیم، تصریح کرد: با برنامه ریزی می توانیم در این زمینه موفقیت های بیشتری را کسب کنیم.

نماینده مردم فیروزآباد در پایان گفت: در حال حاضر مصوبات خوبی را مجلس شورای اسلامی داشته که بصورت برنامه یک ساله در اختیار دولت قرار می گیرد و ما شاهد برخورداری همه نقاط کشورمان از نعمت برق باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید