وقتی شهرداری تهران به کارکنان خود هم رحم نمی‌کند

    کد خبر :16190

محمدباقر قالیباف در سال 1388 اقدام به کلنگ زنی یک پروژه مسکونی برای کارکنان سازمان خدمات موتوری، بازیافت و میادین میوه و تره بار شهر تهران با نام ابر پروژه مسکونی الهام کرد اما هنوز خبری از این املاک برای کارکنان نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شهردار تهران، محمد باقر قالیباف در یکم مهر ماه سال 1386 با ابلاغ دستوری طی یک نامه رسمی به ستاد مسکن شهرداری تهران، به این سازمان مسئولیت ساخت مجتمع مسکونی در دو قطعه زمین از اراضی تحت تملک شهرداری تهران داد.

قطعه زمین مزبور در تقاطع حکیم و بلوار تعاون واقع در منطقه 5  با پلاک ثبتی 315 به متراژهای 71800 متر مربع در قطعه شمال غربی تقاطع الهام و متراژ 24264 متر مربع در قطعه جنوب شرقی تقاطع الهام واقع شده است  که متراژ زمین‌های مورد اشاره در مجموع بالغ بر 96064 متر مربع است.

ستاد مسکن شهرداری تهران موظف شد زمین  را با 50 درصد تخفیف برای تعاونی‌های مسکن شماره 2 تهران، سازمان‌های خدمات موتوری، سازمان بازیافت و سازمان میادین (میوه و تره بار)  و اسکان پرسنل این سازمان‌ها در نظر بگیرد.

در تاریخ شانزدهم فروردین ماه سال 1388 مراسم کلنگ زنی پروژه مسکونی کارکنان سازمان‌های خدمات موتوری، سازمان بازیافت و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، تعاونی مسکن شماره 2 تهران با نام مجتمع مسکونی الهام (حکیم) و با حضور محمد باقر قالیباف، شهردار تهران انجام شد.

طبق توافق نامه امضا شده بین طرفین قرارداد، پیمانکار باید تا سه سال پس از کلنگ زنی یعنی سال 1391، اقدام به تحویل پروژه به کارکنان سازمان‌های مذکور می‌کرد تا آن‌ها خانه دار شوند اما این موضوع به دلایل گوناگون محقق نشد که در ادامه به آن‌ می‌پردازیم.

بعد از کلنگ زنی پروژه توسط قالیباف در فروردین ماه 1388 قرار بر این می‌شود که 2700 واحد در این دو قطعه زمین ساخته شود و 1655 نفر از کارکنان سه سازمان مذکور حق السهم خود را بپردازند و با اضافه شدن اعضایی از  دیگر سازمان‌های تابع شهرداری تهران، تعداد کل اعضا به 2105 نفر می‌رسد. قرار بر این می‌شود که واحدهای باقیمانده فاقد متقاضی ، به صورت آزاد فروخته شوند.

طبق گفته یک منبع آگاه در حال حاضر هر متر از این آپارتمان‌ها ارزشی در حدود 5  تا 6 میلیون  تومان دارند که ارزش پروژه مسکونی الهام (حکیم) در مجموع بیش از 3 هزار میلیارد تومان است.

بر اساس مصوبه شورای شهر و ابلاغ شهردار تهران در سال 1388 دو سازمان خدمات موتوری و بازیافت سابق در قالب یک سازمان جدید با نام مدیریت پسماند شروع به فعالیت کردند که در نهایت این مجمتع مسکونی از طریق تعاونی مسکن برای کارکنان مدیریت پسماند و سازمان میادین میوه و تره بار در نظر گرفته شد.

کارمندان این سازمان‌ها باید برای هر متر مربع مبلغ 720 هزار تومان طبق توافق نامه پرداخت کردند که بعد از مدتی این مبلغ به 1 میلیون و 250 و 1 میلیون و 600 هزار تومان بسته به موقعیت انتخابی و … افزایش پیدا کرد.

طبق گفته برخی از اعضای این تعاونی، از افراد رقمی بین 60 تا 100 میلیون تومان دریافت شده است که جای تعجب دارد و حتی افرادی که این مبالغ را پرداخت کرده‌اند هنوز نتوانستند خانه خود را تحویل بگیرند و تنها به آنها یک رسید پرداخت پول، تحویل داده شده است. این افراد نه تنها صاحب خانه نشده‌اند بلکه چندین سال است حتی به پول‌‌هایی که پرداخت کرده‌اند نیز دست نیافته‌اند!

وعده شهردار در نماز جمعه

شهردار تهران در نماز جمعه تابستان سال 1393 تاکید کرد که توجه به معیشت کارکنان از برنامه‌های شهرداری تهران است اما تا کنون این موضوع محقق نشده است. در فاز نخست قرار بود  2105 نفر از پرسنل شهرداری تهران از سازمان‌هایی که در زمان خرید زمین مشارکت داشتند، عضو اصلی این تعاونی محسوب شوند و در مجامع عمومی حضور پیدا کنند اما در طول این سال‌ها تخلفاتی رخ داد و شهرداری به جای نظارت و ساماندهی وضعیت پروژه مسکن کارکنان خود یعنی پروژه مسکونی الهام، فقط سکوت کرده است.

پیمانکار پروژه، حامی قالیباف در انتخابات

شنیده شده پیمانکار پروژه مسکن الهام که در سال 1392 از حامیان شهردار تهران برای انتخابات ریاست جمهوری بوده است، اقدام به پیش فروش واحدهای اضافی پروژه الهام بالغ بر 500 واحد به اشخاص ثالث کرده است.

سکوت شهردار تهران در مقابل تخلفات

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران تا کنون در مقابل این اتفاقات سکوت کرده است. قالیباف در سال 1386 دستور ساخت این پروژه مسکونی را داد که امروزه تقریبا تکمیل شده و قابل تحویل به کارکنان سازمان‌های پسماند و میوه و تربار شده است اما هنوز خبری از تحویل واحدهای مسکونی نیست. این در حالی است که قالیباف مدعی خانه‌دار شدن کارگران و رفتگران شهرداری است.

اعضای سازمان خدمات موتوری شهر تهران که عضو پروژه الهام هستند سالهاست که در دادگاه‌ها به دنبال احقاق حق خود هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید