قرائتی: پرداخت زکات در جامعه احیاء شود

    کد خبر :161885

عضو شورای عالی زکات گفت: پرداخت زکات باید با فرهنگ سازی در جامعه احیاء شود تا بتوان مشکلات بسیاری را حل کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی امروز در پنجمین همایش سراسری زکات در مجتمع حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت زکات در اسلام افزود: اگر بتوانیم در جامعه زکات را احیاء کنیم، بسیاری از مصادیق دین نیز احیاء می‌شود؛ مومنان باید توجه ویژه ای به پرداخت زکات داشته باشند زیرا که زکات هم ردیف با نماز مورد تاکید بسیار می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: اثبات واقعی دین و سنجش دین داری مومنان در زکات نیز دیده می شود از این رو نباید از چنین فریضه الهی غفلت کرد؛ زکات سیمای واقعی دین را ترسیم می کند و گره گشای بسیاری از مشکلات و دغدغه ها در جامعه دینی است.

عضو شورای عالی زکات ادامه داد: چه بسا خدمات اجتماعی که با پرداخت زکات امکان پذیر است و می توان معیشت فقیران و مساکین را با زکات ساماندهی کرد؛ پرداخت زکات و حمایت از افراد ضعیف موجب عطوفت و پیوند قلبی میان مردم می شود و فقر را در جامعه ریشه کن می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: کلمه زکات در قرآن کریم و دین اسلام مورد سفارش های زیادی است تا جایی که 32 بار این واژه در قرآن کریم آمده و مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: امت اسلامی با پیروزی از دستورات الهی می تواند مشکلات جامعه را به خوبی حل کند اگر برخی از مشکلات در جامعه رو به گسترش است به دلیل بی توجهی ما به دستورات الهی است.

عضو شورای عالی زکات خاطرنشان کرد: متاسفانه با فراموشی زکات در جامعه، مشکلات زیادی گریبانگیر مردم شد و ما باید به دلیل بی توجهی به زکات از همه پوزش و حلالیت بطلبیم و توبه کنیم.

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید