پاپ فرانسیس وارد بنگلادش شد

    کد خبر :161875

رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (پنجشنبه) وارد بنگلادش شد؛ سفری که احتمالا موضوع آوارگان روهینجا که از میانمار فرار کرده‌اند در راس آن قرار خواهد داشت.

به گزارش  بازتاب، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از میانمار به بنگلادش سفر کرد.

این در حالی است که وی در میانمار از سوی گروه‌های حقوق بشر به خاطر عدم اشاره مستقیم به واژه روهینجا مورد انتقاد قرار گرفته است.

پاپ فرانسیس در جریان سفر به بنگلادش با موضوعات مهم دیگری از جمله افزایش حملات افراط گرایان به مسیحیان بنگلادشی و دیگر گروه‌های اقلیت نیز مواجه است.

تعداد کاتولیک‌ها در بنگلادش حتی نسبت به میانمار نیز کمتر است. کاتولیک‌ها حدود ۰.۲ درصد از جمعیت کل بنگلادش را تشکیل می‌دهند که حدود ۳۵۰ هزار تن می‌شوند. اما جامعه کاتولیک‌ها در میانمار هدف حملات افراط گرایان قرار گرفته است.

پاپ فرانسیس امروز قرار است از یادبود جنگ استقلال بنگلادش در سال ۱۹۷۱ میلادی بازدید، با رئیس جمهور این کشور دیدار و سپس در کاخ ریاست جمهوری سخنرانی کند.

این در حالیست که واتیکان از امتناع پاپ فرانسیس برای استفاده از واژه روهینجا در میانمار دفاع کرده است. نمایندگان کاتولیک پاپ فرانسیس در میانمار به وی هشدار داده بودند تا در میانمار از این واژه استفاده نکند.

دولت میانمار واژه روهینجا را رد کرده و از واژه «بنگالی» برای خطاب کردن مسلمانان روهینجا استفاده می‌کند چرا که معتقد است آنها مهاجرانی هستند که به صورت غیرقانونی از بنگلادش به میانمار آمده‌اند.

از اوت سال جاری میلادی در بحبوحه سرکوب‌های نظامی بیش ۶۰۰ هزار مسلمان روهینجایی از استان راخین به بنگلادش فرار کرده‌اند؛ سرکوب‌هایی که به گفته دولت میانمار با هدف ریشه کنی شبه نظامیان به دنبال حمله مرگبار به پاسگاه‌های پلیس صورت گرفته است.

این در حالیست که سازمان ملل این سرکوب‌ها در استان راخین را پاکسازی قومی توصیف کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید