معاون حمایت کمیته امداد تاکید کرد

پوشش 88 هزار کودک زیر 5سال دارای سوءتغذیه در مناطق محروم و مرزی

    کد خبر :161839

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد عملکرد این معاونت در هشت ماهه نخست امسال را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، فاطمه رهبر در دومین گردهمایی مدیران ارشد کمیته امداد، با تاکید بر اینکه مددجویان مناطق محروم و مرزی در اولویت خدمت رسانی قرار دارند اعلام کرد: برای نخستین بار ۲۰ درصد از اعتبارات هر معاونت به مددجویان مناطق محروم و مرزی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۸۸هزار کودک زیر پنج سال دچار سوءتغذیه در این مناطق تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: تامین ۱۲۰ قلم لوازم ضروری زندگی برای خانوارهای مددجو و توزیع ۱۵۰ هزار بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند مناطق مرزی از دیگر اقدامات کمیته امداد در هشت ماهه نخست امسال بود.

رهبر از تدوین نظام جامع مددکاری تا پایان امسال خبر داد و گفت: در این مدت دوره های آموزشی برای ارتقا سطح عملی وتجربی مددکاران با هدف رسیدن به نظام جامع برگزار شده است. همچنین به زودی طرح همیار مددکار نیز در این نهاد اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب پیشگیری از آسیب های اجتماعی است افزود: بر این اساس برنامه های حمایتی و آموزشی برای مددجویان تحت حمایت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه تا پایان دی ماه امسال تمامی پرونده های فیزیکی مددجویان حذف می شود گفت: دفاتر استانی موظف هستند تمامی اطلاعات مددجویان را در سیستم جامع حمایت ثبت کنند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه بیشترین علت خروج مددجو از چتر حمایتی کمیته امداد با اجرای طرح پالایش مددجویی ،اشتغال و خودکفایی، فوت، داشتن بیمه تامین اجتماعی و آزادی سرپرست از زندان است اعلام کرد: طبق برنامه باید تا پایان امسال ۱۳۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند تا امکان پذیرش افراد نیازمند فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید