وزیر اطلاعات: وزارت اطلاعات فراجناحی و تحت امر ولایت فقیه است

    کد خبر :161824

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در انجام رسالت و وظایف خود فراجناحی و تحت امر ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی امروز (پنجشنبه) در همایش تجلیل از نقش شامخ روحانیت و یاران حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و رونمایی از کتاب “فعالیت‌ها و مبارزات انقلابی آیت الله نوری همدانی به روایت اسناد ساواک” که در قم برگزار شد، افزود: فراجناحی بودن از ویژگی های مهم وزارت اطلاعات است و بر همین اساس به تدوین کتب های گوناگون در زمینه انتشار اسناد ساواک و دیگر اسناد پرداخته است و در این باره گزینشی عمل نکرده ایم.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات بنا به رسالت خود اسناد ساواک را در اختیار مردم نهاد تا جامعه و نخبگان و نسل های آینده از این مباحث و موضوعات مطلع باشند.

علوی بیان کرد: در اسناد ساواک می توان به نقش آفرینی بسیاری از شخصیت ها در پیروزی انقلاب اسلامی دست یافت، افرادی که شکنجه ها و زندان و تبعید را سپری کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: این مجاهدت ها باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود تا همگان بدانند که چه هزینه و بهایی برای پیروزی انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرداخت شده است.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: علما و روحانیت از جمله شخصیت های برجسته ای هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفاء کرده اند، علما در واقع اثرگذاری خود را در مبارزات سیاسی و روشنگری نشان داده اند همان گونه که نقش فزاینده ای در حفظ دین و صیانت از تشیع داشته اند، علما مرزبانان مرزهای دینی هستند در این میان عده ای از روحانیون و علما نیز در مبارزات سیاسی اثرگذار بودند که یکی از مشعل داران فروزان این مبارزات، آیت الله نوری همدانی می باشد.

به گزارش ایسنا،وزیر اطلاعات بیان کرد: علما، مراجع و بزرگان دین در طول انقلاب در برابر قدرت های خارجی و داخلی ایستاده اند و در برابر آن ها کوتاه نیامدند تا از حق و حقوق مردم دفاع نمایند و این امر نیز نشان دهنده جایگاه والای علما در جامعه دینی است.

علوی در ادامه با تقدیر از شخصیت آیت الله نوری همدانی متذکر شد: معظم له پیش از انقلاب به عنوان الگویی بزرگ در مبارزات سیاسی مطرح بود و در جریان ۱۹ دی بسیار فعال و پرخروش ظاهر شد و با مجاهدت ها و مبارزاتش به همراهی با امام خمینی(ره) در تحقق انقلاب اسلامی پرداخت.

وی در پایان یادآور شد: ایشان در راه انقلاب سختی ها و مشقات زیادی را متحمل شدند و با وجود تبعید و زندان دست از حمایت امام (ره) برنداشت و امروز نیز در همراهی با مقام معظم رهبری تلاش های ارزنده ای دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید