ابتلای ۲۷ میلیون نفر از جمعیت جهان به سرطان تا سال ۲۰۲۰

    کد خبر :161801

نایب رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به ابتلای ۲۷میلیون نفر به سرطان تا سال ۲۰۲۰ در جهان گفت: سازمان بهداشت جهانی شیوع سرطان را به پنج رده تقسیم بندی کرده است که کشور ایران در رده چهارم است.
دکتر عبدالله فضل علیزاده نایب رئیس انجمن سرطان ایران در حاشیه دومین کنگره سرطان غرب آسیا گفت: سبک زندگی بخش زیادی از حوزه پیشگیری سرطان را شامل می شود ما به دنبال آن بودیم که آگاهی مردم را نسبت به بیماری سرطان افزایش دهیم و روش زندگی درست را به آنها بیاموزیم.

وی افزود: سبک زندگی شامل تغذیه، شغل و عادات هر فرد است که ممکن است باعث بروز این بیماری شود. خودمراقبتی به دنبال آگاهی افراد می آید و زمانی که افراد نسبت به وضعیت خود آگاه شوند می توانند خود مراقبتی کنند.

فضل علیزاده گفت: در خود مراقبتی برای افراد در صورتی است که باید رعایت کنند افراد باید پیاده روی، تغذیه و رژیم غذایی سالم و تعادل وزن را همواره رعایت کنند تا ایجاد امکان سرطان در آنها کاهش یابد. مواد غذایی و استفاده زیاد از مواد گوشتی و پروتئینی نیز در دراز مدت زمینه ساز بیماری سرطان می شود.

نایب رئیس انجمن سرطان ایران اظهار کرد: ما فقط می توانیم عوامل سرطان زا را بیان کنیم اما قدرت اجرایی نداریم در اینجا مسئولین نظام سلامت باید وارد شوند و این عوامل را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: به طور کلی در تمام دنیا سرطان رو به افزایش است، سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد تعداد مبتلایان به سرطان در دنیا حدود ۱۲ میلیون نفر است. این آمار برای سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۷ میلیون نفر تخمین زده شده است.

فضل علیزاده ادامه داد: افزایش جمعیت و عوامل محیطی سرطانزا زمینه شیوع این بیماری را فراهم می کند با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد و در حال حاضر جامعه ما رو به پیری است.

به گزارش مهر، نایب رئیس انجمن سرطان ایران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی شیوع سرطان را در جهان به پنج رده تقسیم بندی کرده است که کشور ایران در رده چهارم قرار دارد و برخلاف تصور مردم سرطان شیوع زیادی در ایران ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید