معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

رشد 8 درصدی اشتغال بدون توجه به روستاها غیرممکن است

    کد خبر :161797

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور معتقد است که تحقق رشد نرخ 8 درصد اشتغال بدون توجه جدی به روستاها غیرممکن است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: مادامی که مردم در روند تولید اثرگذار نباشند روند توسعه و رشد اقتصادی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی از روستاها به عنوان مراکز تولید نام برد و بااشاره به کاهش جمعیت روستایی در ایران افزود: براساس آمار سال گذشته جمعیت روستایی و عشایری کشور به حدود ۲۶ درصد رسیده و این مورد جای تامل دارد.

رضوی ادامه داد: جمعیت روستایی جمعیتی تولید کننده است و با جمعیت شهرنشین که حداکثر نیمی از آن تولیدکننده بوده و عمدتا مصرف‌کننده اند تفاوت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید محترم شمرده شوند خاطرنشان کرد: این تولید می‌تواند ما را از وابستگی های اقتصادی به بیگانگان نجات دهد لذا نباید از نیروی تولیدکننده و تولیدگر غافل شد چرا که غفلت از این جمعیت به ضرر کشور است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه باید در نظام برنامه ریزی کشور به روستاها به عنوان پایگاه تولیدی کشور توجه ویژه شود گفت: متاسفانه نظام برنامه‌ریزی کشور مرکزگرا است و توجه کمتری به مناطق شهری کوچک و روستایی دارد.

رضوی با اشاره به شعار کاهش وابستگی اقتصادی به نفت افزود: ما از روزی که انقلاب کردیم در بیان گفتیم که باید وابستگی بودجه به نفت کاهش پیدا کرده و دولت کوچک شود اما در عمل این اتفاق نیفتاده است.

وی توجه به روستاها را از سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: اگر در هر روستایی معدنی که در معادن ذیل نوع چهار قرار گیرد کشف شود آن معدن بدون مزایده در اختیار روستاییان همان روستا قرار می‌گیرد.

وی از اولویت‌دهی دولت به طرح‌های مشارکتی خبرداد و تصریح کرد: باید مردم و به ویژه مردم روستاها را به سمت بی‌نیازی بیشتر ببریم چرا که مردمی که بی‌نیاز باشند قوی‌ترند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به عدم موفقیت اقتصاد دولتی از آن به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی کشور نام برد و افزود: در حال حاضر 79 اقتصاد کشور در اختیار دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تا زمانی که اقتصاد در انحصار عده خاصی باشد و مردم اثرگذاری لازم را در تولید نداشته باشند در فرآیند رشد اقتصادی با مشکلات جدی روبرو خواهیم بود.

وی بر لزوم کوچک‌سازی دولت تاکید کرد و گفت: در سال‌های اخیر حجم دولت نه تنها کوچک‌تر نشده که بزرگ شده است.

رضوی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: همچنانکه مقام معظم رهبری نیز تاکید فرمودند باید اقتصاد مقاومتی در راس برنامه‌ها قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید