ولوو S90 در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۲۵
    کد خبر :161728

داتیس خودرو واردکننده‌ی محصولات سوئدی ولوو، از سدان لوکس و زیبای S90 در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد.

داتیس خودرو واردکننده‌ی جنجالی این روزهای عرصه‌ی خودروی ایران، با وجود حرف و حدیث‌های فراوان درباره غیر قانونی بودن فعالیت‌های این شرکت در زمینه‌ی پیش‌فروش خودروهای ولوو، در نمایشگاه خودروی تهران پرقدرت ظاهر شده است. جدا از ۲ خودروی شناخته‌‌شده‌ و شاسی‌بلند ولوو در ایران (XC60 و برادر بزرگترش XC90)، روز گذشته خودروی دیگری در غرفه‌ی داتیس رونمایی شد که چشم‌ها را خیره کرده و اگر بگوییم پرطرفدارترین خودروی حال حاضر نمایشگاه شهر آفتاب است، بیهوده نگفته‌ایم. خودروی جدیدی که توسط داتیس به‌عنوان واردکننده‌ی محصولات ولووی سوئد به ایران در نمایشگاه خودروی تهران در معرض دید عموم قرار گرفته است، این بار نه یک شاسی بلند بلکه یک سدان لوکس و جذاب است با نام S90.

S90 سدانی بزرگ و لوکس از شرکت سوئدی ولوو است که با ظاهر خاص خود نظرها را جلب کرده؛ ظاهری که به‌خصوص در قسمت عقب خودرو بعید است مشابهش را در خودرویی دیگر بتوان یافت. همانند خودروی موفق XC90، این سدان زیبا در ۳ تیپ پایه، اسپرت و لوکس به بازار عرضه خواهد شد که در این بین نسخه‌ی اسپرت یا همان R-Design به‌واسطه‌ی کیت بدنه‌ی متفاوت، ظاهری اسپرت‌تر دارد و جدا از استفاده‌ی ولوو از چرخ‌های ۲۱ اینچی، در فرمان خودرو بخش داخل کابین نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. S90 دارای ۴.۹۶ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض، ۱.۴۴ متر ارتفاع با فاصله محوری ۲.۹۴ متر است که وزنی برابر با ۱۸۹۸ کیلوگرم دارد. متوسط مصرف سوخت این خودروی مجلل ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

در بخش ایمنی و امکانات رفاهی، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت بالای مواد به‌کاررفته در بخش کابین
سیستم استارت و ورود بدون کلید
گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها به همراه ماساژور
گرم‌کن غربیلک فرمان
صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی همراه با قابلیت مسیریابی آنلاین
سیستم تهویه اتوماتیک ۴ نقطه‌ای
سانروف و شیشه‌های دودی
رادارهای نقطه‌ی کور، ضد تصادف و حرکت بین خطوط
اتوپارک و دوربین ۳۶۰ درجه
کروزکنترل
سیستم صوتی پیشرفته‌ی
کابین و تنوع آپشن‌ها Bowers & Wilkins
صندوق پران برقی
نمایش اطلاعات ضروری روی شیشه‌ی جلو (هدآپ)

اما در بخش قوای فنی و نیرو محرکه، ولوو از یک پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز به سوپرشارژ و توربوشارژ استفاده کرده که قدرت و گشتاور خروجی آن همانند خودروی XC90، برابر با ۳۲۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر است. این بازدهی بالا با انتقال قوای محرکه‌ی تولیدی از پیشرانه توسط جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته اتوماتیک تکمیل شده و نتیجه‌ی آن، دستیابی به زمان ۵.۹ ثانیه برای رسیدن این خودروی قدرتمند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. جالب است بدانید که سیستم شاسی و تعلیق این خودرو در هر ثانیه ۵۰۰ بار وضعیت رانندگی، جاده و خودرو را بررسی می‌کند تا همواره بهترین حالت سواری برای سرنشینان فراهم شود. به لطف این سیستم پیشرفته، راننده‌ی S90 قادر خواهد بود از بین ۳ حالت پیش‌فرض رانندگی استاندارد (Comfort)، اقتصادی (Eco) و اسپرت (Dynamic) متناسب با شرایط رانندگی و جاده، یکی را انتخاب کند.

باید منتظر و ماند دید چه زمانی سامانه ثبت سفارش خودرو مجددا آغاز به کار خواهد و این خودروی لوکس و زیبا در صورت دریافت مجوزهای لازم با چه قیمتی روانه بازار ایران خواهد شد. در حال حاضر ولوو S90 در ایالات متحده آمریکا با قیمت ۴۹ هزار دلار در مدل پایه به فروش می‌رسد.

نمایشگاه خودروی تهران در محل شهر آفتاب از ۶ آذرماه آغاز به کار کرده و تا ۱۰ آذرماه پذیرای علاقه‌مندان به صنعت خودروسازی ایران و جهان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید