پاسخ دیپلمات روس به سخنان تیلرسون در مورد «تهدیدات روسیه»

    کد خبر :161712

یک مقام وزارت خارجه روسیه به سخنان “رکس تیلرسون” در مورد «تهدیدات از جانب مسکو» واکنش نشان داده و اقدامات نظامی آمریکا در سایر کشورها را نقض چنین دیدگاهی ارزیابی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری «نووستی»، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه که نامش فاش نشده، یادآور شد که در مسکو به اظهارات اخیر “رکس تلرسون” وزیر امور خارجه آمریکا در مرکز علوم سیاسی «ویلسون» در واشنگتن توجه کرده اند که عملا تلاش نموده تا روسیه را بعنوان «یک تهدید کلی» برای کشورهای غربی معرفی کند.

وی توضیح داد، در حالیکه موضوع سخنرانی تیلرسون، روابط آمریکا با کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود. به گفته این دیپلمات، البته چنین سخنانی از طرف مقامات آمریکایی، با توجه به جو «روس هراسی» کنونی موجود در واشنگتن، جای تعجب هم ندارد.

این مقام گفت: «در قانون مربوط به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه که تابستان سال جاری به تصویب رسیده، روسیه بطور رسمی جزو “دشمنان اصلی آمریکا” گنجانده شد، در حالیکه دولت سابق آمریکا در اوایل شروع به کار خود مسئله “ازسرگیری مجدد روابط” با مسکو را خط مشی سیاست خارجی خود قرار داده بود، ولی بعد از آغاز بحران در شرق اوکراین، روسیه به یکباره به کشوری تبدیل شد که برای همه کشورها تهدیدآفرین است، در انتخابات کشورهای غربی دخالت می کند و بطور کلی دیدگاهی غیردموکراتیک دارد!»

منبع خبری این خبرگزاری یادآور شد که توضیحی برای این دیدگاه وزیر خارجه آمریکا وجود ندارد، در حالیکه خود ایالات متحده موفقیتی در پیشبرد «ایده آل‌های» اعلام شده خود نداشته و کاملا واضح است که طرح‌های این کشور در عراق، لیبی، افغانستان و سایر کشورها با شکست مواجه شده است.

رکس تیلسون در سخنان خویش همچنین گفته بود که همکاریهای واشنگتن و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه، موثر عمل کرده و روسیه و آمریکا باید همکاریهای خود در این زمینه را افزایش دهند.

مقام وزارت خارجه روسیه در این باره نیز گفت: «ارزیابی مثبت تیلرسون درباره مشارکت در عرصه اقدامات در سوریه جای خوشحالی داشته و مسکو همواره خواستار همکاری در این زمینه بود. ولی واقعیتی که در سوریه رخ داده این است که حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه، غیرقانونی است و طرف آمریکایی با زیر پا گذاشتن قوانین و حقوق بین المللی در این کشور دست به انجام عملیات نظامی زده، در حالیکه روسیه به خواست دولت سوریه، عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی در این کشور را انجام داده و در این خصوص بسیار هم موفق عمل نموده است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید