معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد

افزایش پرداخت صدقه با ساماندهی صندوق‌های صدقات

    کد خبر :161692

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: با اجرای طرح ساماندهی صندوق‌های صدقه در اماکن عمومی و معابر پرداخت صدقه رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایسنا، علی‌محمدذوالفقاری،در این گردهمایی با اشاره به رشد ٤٧ درصدی مشارکت‌های مردمی در هشت ماهه نخست امسال به نسبت مشابه آن در سال گذشته گفت: در این مدت پرداخت صدقه ١١ درصد، کمک حامیان به طرح اکرام ایتام و محسنین ۲۹ درصد، کمکهای مبتنی بر نیاز ٨٢ درصد و وجوهات شرعی و زکات ۱۰۷درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام کرد: کمک های مردم استان های فارس، تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی حدود ۵۰ درصد از مشارکت های جذب شده را به اختصاص داده است.

وی با اشاره به تغییر طراحی صندوق های صدقه در اماکن عمومی مسقف در قالب طرح ساماندهی گفت: این طرح با هدف جلوگیری از سوءاستفاده از صندوق های صدقه، کاهش هزینه ها و تسریع در جمع آوری کمک ها اجرا شد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تاکید بر استفاده از شیوه های الکترونیکی برای جذب مشارکت های مردمی گفت: طبق برنامه ششم کمیته امداد باید ۸۰ درصد از کمک های نقدی مردمی از طریق این شیوه ها جذب شود.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت هایی برای افزایش مشارکت‌های مردمی ایجاد شود گفت: ابتدای سال ٩٦ تا کنون با ۱۱۰ موسسه خیریه با هدف هم افزایی ارتباط برقرار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید