توضیحات قاسمی درباره اخبار منتشره مبنی بر عدم صدور مجوز برای عبور هواپیمای بلغاری

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۰
    کد خبر :161689

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اخبار منتشره مبنی بر عدم صدور مجوز برای عبور هواپیمای بلغاری از آسمان ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اخبار منتشره در برخی رسانه های خارجی مبنی بر عدم صدور مجوز پرواز به هواپیمای حامل نخست وزیر بلغارستان برای عبور از آسمان ایران گفت: موضوع عدم صدور مجوز به هیچ وجه صحت ندارد؛ چرا که پس از درخواست رسمی سفارت بلغارستان در تهران برای دریافت مجوز پرواز هواپیمای بلغاری که حامل نخست وزیر محترم آن کشور بوده است، مجوز عبور صادر شد.

قاسمی افزود: آنچه رخ داد اعلام اشتباه اطلاعات پروازی و کد مجوز دریافتی توسط خلبان هواپیما به برج مراقبت در ایران بود که به همین دلیل هواپیما مورد شناسایی قرار نگرفت.

قاسمی با ابراز تاسف از این اتفاق افزود: اعلام اشتباه و تناقض در اطلاعات و کد مجوز پرواز می تواند به دلیل تغییرات صورت پذیرفته در آخرین لحظات توسط خلبان باشد.

به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای یکی از امن ترین فضای ترانزیت هوایی در منطقه و جهان است و عبور هواپیماهای غیرنظامی در آن جریان دارد و قطعا آسمان ایران به روی هواپیماهای کشورهای دوستی مانند بلغارستان که از روابط بسیار خوبی با ایران برخوردار است، همواره باز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید