20 درصد زوج های ایرانی نابارورند

    کد خبر :161666

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر گفت: استرس، سبک زندگی نامناسب، بالا رفتن سن ازدواج و برخی مشاغل خاص عمده ترین عوامل ناباروری در کشور هستند.

به گزارش افکارنیوز، همایش یک روزه سمپوزیم تازه های تحقیقات و درمان ناباروری با حضور اساتید داخلی و خارجی، صبح امروز( پنج‌شنبه) در مجتمع دارویی درمانی هلال احمر برگزار شد.

حمید چوبینه رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر در این همایش اظهار کرد: عواملی چون استرس، سبک زندگی نامناسب، بالا رفتن سن ازدواج و برخی مشاغل خاص عمده ترین عوامل ناباروری در کشور هستند.

وی ادامه داد: در خصوص اینکه نرخ ناباروری در کدام یک از شهرها و مناطق کشور بیشتر است تحقیق و بررسی منطقه ای انجام نشده است، اما بر اساس اعلام نظر کارشناسان و متخصصان در حوزه ناباروری، زوج هایی که در شهرهای پر استرس زندگی می‌کنند، بیشتر از سایرین با این معضل مواجه هستند.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر تاکید کرد: فعالیت در مشاغل خاص و پر استرسی چون خلبانی، نانوایی و سایر مشاغل این چنینی که شاغلان آن در معرض انواع اشعه‌ها هستند، احتمال بروز ناباروری در زوجین را افزایش می‌دهد.

چوبینه خاطرنشان کرد: استعمال دخانیات و سایر مواد دخانی، پوشش لباس تنگ به ویژه برای آقایان و قرار دادن یارانه بر روی پاها به هنگام کار از جمله عواملی هستند که نقش مهمی در بروز ناباروری در زوجین دارند.

وی یادآور شد: بیشترین مشکلات ناباروری در کشور مربوط به بحث های فیزیولوژیکی، سبک زندگی و چگونگی ساختار تناسلی هستند و همچنین انجام نشدن لقاح نیز عامل دیگری است که در ناباروری زوجین نقش به سزایی دارد.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر تاکید کرد: همایش هایی چون همایش یک روزه سمپوزیم تازه های تحقیقات و درمان ناباروری، با هدف ارائه آخرین دستاوردهای محققان و مسائل مربوط به این حوزه و انجام گفتگو و بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث علمی در حوزه درمان ناباروری برگزار می‌شود.

چوبینه تصریح کرد: تلاش بر این است که در همایش های این چنینی، تمرکز محققان به سمت مرتفع کردن مشکلات اساسی برود و همچنین عملیاتی کردن نکات علمی کشف شده که می تواند به حل مشکلات درمانی در حوزه ناباروری منجر شود نیز از موضاعات دیگری است که در همایش سمپوزیم تازه های تحقیقات و درمان ناباروری دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین یافته های علمی محققان در حوزه درمان ناباروری، افرادی که مبتلا به بیماری سرطان هستند، پیش از آغاز دوره شیمی درمانی خود می توانند با مراجعه به مراکز درمان ناباروری و تحت نظر پزشکان متخصص به فریز کردن سلول‌ها و تخمک های خود اقدام کنند؛ زیرا تخمک ها در جریان انجام شیمی درمانی آسیب می‌بینند.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر تاکید کرد: این قبیل افراد می‌توانند در صورت تمایل پس از طی دوره شیمی درمانی برای بارداری با تخمک هایی که از قبل فریز شده است، اقدام کنند و مشکلی برای بارداری آن‌ها وجود ندارد.

چوبینه تصریح کرد: در حال حاضر هزینه فریز کردن سلول‌ها و تخمک های باروری در مراکز درمان ناباروری، برای هر فرد به این صورت است که فرد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را در ابتدا پرداخت می‌کند و پس از آن در هر ۶ ماه یکبار مبلغ ۵۰ هزار تومان بابت شارژ نگهداری تخمک پرداخت می کنند.

وی اظهار کرد: تخمک ها را می‌توان به مدت ۵ تا ۱۰ سال در مراکز درمان ناباروری نگهداری کرد و نگهداری تخمک‌ها منوط به مجوزهای قانونی و تقاضای متقاضیان است.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ یک از خدمات درمانی ناباروری تحت پوشش بیمه‌ها نیستند و تنها داروهای درمان این بیماری تحت پوشش بیمه‌ قرار دارد و این امر مرهون تلاش و انعکاس خبری خبرنگاران و رسانه‌ها است.

چوبینه تاکید کرد: هزینه درمان ناباروری برای سیکل درمان Ivf در حال حاضر در کشور، حدود ۳ میلیون تومان تمام می‌شود و عمل های جانبی در بیمارستان ها تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌ها نیستند.

وی یادآور شد: نداشتن سلول‌های جنسی، در حال حاضر حادترین مشکل مراکز درمان ناباروری در کشور است و در حالی که درصد نرخ ناباروری در دنیا ۱۲ تا ۱۵ درصد است، متاسفانه این نرخ در ایران ۲۰ درصد زوجین را شامل می‌شود.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال احمر تاکید کرد: آمار ۲۰ درصدی نرخ ناباروری، به مفهوم این است که یک پنجم زوجین در کشور نابارور هستند و افزایش سن ازدواج نیز به این معضل دامن می زند.

چوبینه تصریح کرد: درمان ناباروری در کشور ما به صورت کاملاً تخصصی و به صرفه انجام می شود و این موضوع باعث شده است تا مسئله توریست درمانی در کشور از رونق خوبی برخوردار باشد.

وی اضافه کرد: پایین بودن هزینه درمان، برخورداری از دانش تخصصی در حوزه درمان ناباروری و همچنین انجام درمان ناباروری در یک کشور اسلامی موجب شده است تا مسلمانان سایر کشورهای اسلامی که در درمان ناباروری خود با مشکل مواجه هستند، ایران را برای انجام درمان های تخصصی انتخاب کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید