دانشگاه های علوم پزشکی در فناوری رتبه بندی می شوند

    کد خبر :161644

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی به زودی از نظر فناوری رتبه بندی می شوند و زمینه همکاری با دانشگاه های غیرپزشکی توسعه می یابد.
حسین وطن پور صبح امروز در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران در دانشگاه امیرکبیر گفت: جدایی دانشگاه های علوم پزشکی و غیرپزشکی موجب شده تا ارتباطات این دانشگاه ها با یکدیگر کم شود البته طی سال های گذشته اقدامات خوبی برای افزایش ارتباطات ایجاد شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم دیدگاه های مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی را در اختیار دانشگاه های غیر پزشکی نیز قرار دهیم تا ارتباط این دو نهاد توسعه یابد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر چاپ مقالات، فعالیت های فناوری و تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی شرایط مطلوبی داریم و ۴۲ دانشمند دانشگاه های علوم پزشکی کشور جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند.

وطن پور عنوان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی از نظر رتبه بعدی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی ادامه داد:از هر هزار مقاله که منتشر می شود باید در حالت ایده آل به یک محصول بین المللی دست یابیم که اکنون از این وضعیت فاصله داریم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی اقدام به راه اندازی مراکز رشد کرده اند که در هر مرکز رشد سه شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند.

وطن پور تاکید کرد: در حال حاضر ۹ اتاق تمیز در دانشگاه های علوم پزشکی کشور ساخته شده و این اتاق ها خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه برای آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی دیگر نیازی به جسد نداریم، گفت: با ایجاد نرم افزارهایی که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته بنابراین دیگر نیازی به جسد در آموزش دانشجویان پزشکی وجود ندارد و این دانشجویان می توانند مباحث مربوط به آناتومی را بسیار شفاف و روشن مطالعه کنند.

دانشگاه های علوم پزشکی از نظر فناوری رتبه بندی می شوند

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت گفت: ارزشیابی فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال انجام است.

وطن پور اظهار داشت: برنامه داریم در حوزه فناوری دانشگاه های علوم پزشکی را ارزیابی و رتبه بندی کنیم که اطلاعات لازم آن جمع آوری شده و به زودی نتایج آن منتشر می شود.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه هوش مصنوعی گفت: با ورود دانشگاه ها به این حوزه توانستیم حرکت به سمت فناوری را ایجاد کنیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت خاطرنشان کرد: سامانه اطلاعات شرکت های دانش بنیان در وزارت بهداشت ایجاد شده همچنین نیازهای حوزه بهداشت و درمان نیز شناسایی و ارائه شده است.

محدودیت حضور شرکت های دانش بنیان سلامت در پارک های علم و فناوری

وطن پور گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه پارک های علم و فناوری از سوی وزارت علوم مجوز دریافت می کنند عملا با محدودیت هایی برای حضور شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در این پارک ها مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: قرار است تفاهم نامه ای منعقد و بر اساس این تفاهم نامه بسیاری از مشکلات مربوط به استقرار شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در پارک های علم و فناوری برطرف شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت گفت: در زمینه ارائه مجوز به شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت نیز با چالش هایی مواجه هستیم که امیدواریم این چالش ها به زودی برطرف شود.

به گزارش مهر،وطن پور خاطرنشان کرد: آمادگی داریم فناوران حوزه دانشگاه های غیرعلوم پزشکی را با بیمارستان ها مرتبط کنیم چرا که از این طریق می توانیم گفتمان لازم میان دانشگاه های علوم پزشکی و غیرعلوم پزشکی ایجاد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید