تاکید میزبان بازی‌های آسیایی بر اضافه نکردن ماده ها/کامپوند همچنان در انتظار

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۸
    کد خبر :161585

براساس اعلام وزیر ورزش و جوانان اندونزی این کشور هیچ علاقه ای به اضافه کردن ماده و رشته ای در بازی های آسیایی 2018 ندارد.
اندونزی هجدهمین دوره بازی های آسیایی را در 2 شهر جاکارتا و پالمبانگ برعهده دارد. این کشور در تلاش است به دلیل میزبانی مدال های زیادی را کسب کند به همین دلیل همچنان صحبت هایی در خصوص تغییر ماده های شرکت کننده در این بازی ها شنیده می شود.اندونزی به شورای المپیک آسیا (OCA) پیشنهاد برگزاری مسابقات را در 40 رشته و 462 ماده داده است.
امام نهراوی وزیر ورزش و جوانان این کشور اعلام کرد با موافقت دولت با توجه به اینکه بودجه بازی ها بسته شده امکان اضافه شدن هیچ ماده و رشته ای وجود ندارد.
اندونزی اعلام کرده با توجه به درخواست شورای المپیک آسیا هیچ تمایلی برای اضافه کردن ماده و رشته ای در این بازی ها ندارد.
OCA از اندونزی خواسته است تغییراتی در ماده های 9 رشته ورزشی ایجاد کرده و 2 ماده را نیز اضافه کند.
به دنبال این ماجرا وزیر ورزش اندونزی به OCA اعلام کرده این کشور میزبان است و مسئولان شورای المپیک آسیا نیز باید به این کشور احترام بگذارند.
وی در این باره اظهار داشت: ما میزبان هستیم و OCA باید به این موضوع احترام بگذارد. ما همه کارها و زیرساخت ها را برای این بازی ها انجام داده ایم.
وی 10 روز پیش با ارسال نامه ای به شورای المپیک آسیا این پاسخ را داده بود.
وزیر ورزش اندونزی افزود: درخواست هایی که OCA برای افزایش ماده ها دارد نمی تواند مدالی را به اندونزی اضافه کند بنابراین ما نیازی به افزایش آن نداریم. این برای دولت که بودجه خود را برای سال 2017 بسته و بودجه سال 2018 را مشخص کرده آسان نیست.
نهراوی تاکید کرده در صورتی که این کشور با درخواست OCA موافقت کند در این صورت به ورزشگاه های جدیدی نیاز دارد.وزیر ورزش اندونزی تاکید کرد: در صورتی که بخواهیم ماده ای را در برخی رشته ها اضافه کنیم مجبوریم برخی ماده های دیگر را کم کنیم.
مسئولان برگزارکننده بازی های آسیایی اندونزی درخواست OCA را برای اضافه کردن ماده ها رد کردند.
معاون کمیته برگزار کننده این بازی نیز گفت: ما به OCA نامه نوشتیم و گفتیم نمی خواهیم ووشو و سامبو را حذف کنیم.
OCA از اندونزی خواسته بود تغییراتی در ماده های سامبو، کوراش، دوچرخه سواری، بوکس، کاراته و جوجیتسو به وجود آورد و برخی ماده ها را حذف کند، در مقابل 9 ماده برای این بازی ها اضافه شود که عبارت بود از صخره نوردی، تیراندازی با کمان و تکواندو.
به گزارش  فارس، براساس اعلام معاون کمیته برگزاری مسابقات، قرار است در جلسه بازی های آسیایی که ژانویه برگزار می شود تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید