سیاست زدگی، مانعی در مسیر تحقق عدالت فرهنگی

    کد خبر :16157

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه محور اصلی تصمیم گیریها باید بر تحقق عدالت فرهنگی متمرکز باشد، گفت: از عمده ترین موانع تحقق این امر سیاست زدگی است که باید تلاش کنیم کمتر گرفتار آن شویم.سیدهادی حسینی، یکشنبه در دیدار با هنرمندان شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در محل فرمانداری تربت حیدریه، افزود: از مدیران استان ها خواسته ایم تنها به فکر اعتلای فرهنگ، رفع دغدغه هنرمندان و توسعه زیرساخت ها باشند و از درگیر کردن خود با مسایل سیاسی بپرهیزند.
وی دیگر رویکرد وزارت متبوع خود برای تحقق عدالت فرهنگی را برنامه ریزی و اجرای هفته های فرهنگی عنوان و بیان کرد: مدیران ضمن معرفی مشاهیر ادبی و فرهنگی مناطق خود، باید اقدامات فرهنگی خاص خطه خود چون انتشار کتاب یا برپایی نمایشگاه ها را در قالب هفته های فرهنگی منعکس سازند.
حسینی با بیان اینکه سابقه نمایندگی در مجلس نهم را دارد، اظهار کرد: مجلس گذشته حتی یک بار راجع به مسایل فرهنگی کشور بحث نکرد و این در حالی است که نگاه مجلس کنونی به موضوع فرهنگ متحول شده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در حوزه وزارتخانه طرحهایی در خصوص ‘اقتصاد فرهنگ’ و ‘فرهنگ اقتصاد’ را آغاز و نشست های مشترکی را با کمیسیون فرهنگی و اقتصادی مجلس برگزار کرده ایم که نتایج مثبت آن به تدریج مشخص می شود.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: لازمه تقویت امنیت داخلی، تقویت حوزه فرهنگ است.
سعید باستانی با اشاره به وجود چند مجتمع فرهنگی در برخی شهرستان های همجوار گفت: این در حالی است که تربت حیدریه حتی یک مجتمع فرهنگی و هنری ندارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز با بیان اینکه امروز برخی از هنرمندان ما به دلیل نبودن فضا و امکانات فرهنگی و هنری خانه نشین شده اند، گفت: از سویی هرگاه رهبری از شبیخون و تهاجم فرهنگی صحبت می کنند، نگاه ها به سمت ادارات ارشاد برمی گردد، که این اصلا درست نیست.
احمدعلی موهبتی با برشمردن بخشی از ظلم هایی که در طول تاریخ به تربت حیدریه شده، اظهار کرد: بنا نیست امروز به دنبال مقصر بگردیم، اما باید از امروز دست در دست هم داده و یکصدا مطالباتمان را به گوش مسئولان ارشد نظام برسانیم.
در این دیدار شماری از هنرمندان تربت حیدریه نیز به بیان مشکلات و مسائل این حوزه پرداخته و خواستار توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع این کاستی ها شدند.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید