نیکی هیلی تهدید کرد: اگر جنگی رخ دهد کره‌شمالی کاملا نابود می‌شود

    کد خبر :161560

سفیر آمریکا در سازمان ملل هشدار داد، آزمایش موشکی اخیر کره شمالی واشنگتن و پیونگ یانگ را به جنگ نزدیک‌تر کرده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آنادولو، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست فوق‌العاده شورای امنیت گفت: اگر جنگی به راه افتد به خاطر ادامه اقدامات تهاجمی است که روز سه شنبه شاهد آن بودیم و اگر این جنگ به راه افتد مطمئن باشید که دولت کره شمالی به طور کامل نابود خواهد شد.

این بیانیه نیکی هیلی یک روز پس از آن منتشر شد که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیمای پیشرفته را آزمایش کرد که خبرگزاری رسمی این کشور کمونیست موسوم به KCMA آن را موشک هواسونگ – 15 معرفی کرد.

این خبرگزاری گفت: این موشک قادر است سرزمین آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

نیکی هیلی همچنین اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با شی جینپینگ همتای چینی خود تماس گرفته و به او گفته که زمان آن رسیده تا پکن تامین نفت خام برای کره شمالی را متوقف کند.

هیلی افزود: ما با رئیس جمهور چین تماس گرفته‌ایم. ما معتقدیم که او این فرصت را دارد تا کار درست را به نفع تمامی کشورها انجام دهد.

چین به عنوان بزرگترین حامی کره شمالی تجارت نفتی وسیعی با پیونگ یانگ دارد.

نیکی هیلی گفت: چین باید رهبری خود را نشان دهد. یا چین این کار را شخصا انجام می‌دهد و یا ما وضعیت صادرات نفت به کره شمالی را شخصا رسیدگی خواهیم کرد.

هیلی در جریان سخنرانی‌اش از کشورهای عضو شورای امنیت خواست تا تحریم‌های تعیین شده از سوی شورای امنیت را اجرا کنند و این تحریم‌ها علیه کره شمالی را تحکیم ببخشند.

وی افزود: امروز ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا روابط خود را با کره شمالی قطع کند. از سوی دیگر ما می‌خواهیم تا تمامی تحریم‌های سازمان ملل را اجرا کنند و تمامی کشورها باید روابط دیپلماتیکی خود با کره شمالی را متوقف کرده و فعالیت‌های علمی، تجاری یا نظامی خود با این کشور منزوی را محدود کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید