مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه موادمخدر خبر داد

اجرای 700 طرح‌ اجتماعی مواد مخدری از سوی سمن‌ها

    کد خبر :161431

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه موادمخدر ضمن تاکید بر توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد گفت: امسال 700 طرح اجتماعی سمن‌ها تصویب و تامین اعتبار شده و در سال جاری اجرا می‌شوند.

محمد بیرجندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت تخصصی، دانش، آگاهی و علم موضوعی برای حضور عالمانه بخش غیردولتی در حوزه مواد مخدر اظهار کرد: آموزش‌های پیشگیرانه را در قالب سطوح ملی، منطقه‌ای و استانی تعریف کرده‌ایم؛ دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی را درگیر کرده و هسته‌های توانمندسازی را با حضور سازمان‌های مردم نهاد پیشرو شکل داده‌ایم و آنها در مرحله سیاست‌گذاری، نیازسنجی، اجرا و برنامه‌سازی مشارکت جدی دارند.

وی افزود: طی سال‌های 94 و 95 بیش از 500 دوره آموزشی تخصصی برگزار کردیم و حدود 10 هزار نفر ساعت مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد از این آموزش‌ها بهره مند شدند. با درنظرگرفتن این موضوع که این آموزش‌ها به گروه‌های هدف منتقل می‌شود می‌توان گفت بیشتر از یک میلیون نفر ساعت تحت آموزش‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مواد مخدر قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه موادمخدر با بیان اینکه دغدغه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در گروه‌های هدف که عمدتا جمعیت دانش‌آموزی، خانواده‌ها، محیط‌های اداری و بومی، روستاها و محلات هستند در قالب برنامه‌های آموزشی دنبال می‌شوند عنوان کرد: یکی دیگر از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم حمایت مالی از طرح‌های اجتماعی سمن‌ها برای حضور پرشورتر و کاراتر سازمان‌های غیردولتی در این عرصه است.

بیرجندی ادامه داد: سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از طرح‌های ویژه اجتماعی سمن‌ها صرف شد و امسال این مبلغ را افزایش دادیم. در راستای توانمندسازی سمن‌ها بیش از 700 طرح اجتماعی را تصویب و تامین اعتبار کرده و بودجه تخصیص دادیم. همه این طرح‌ها در سال جاری در محیط‌های مختلف اجتماعی توسط سازمان‌های مردم نهاد اجرا، ارزش یابی و مستند سازی می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید