چالش آمریکا برای اوپک

    کد خبر :161342

در حالی کشورهای اوپک با تمدید طرح کاهش تولید نفت به دنبال افزایش قیمت هستند که افزایش ذخایر آمریکا قیمت را پایین می‌کشد.

به دنبال تردیدها در مورد اینکه آیا روسیه و اوپک بر سر تمدید توافق کاهش تولید برای تمام سال 2018 توافق خواهند کرد و پس از گزارشی در مورد افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا، قیمت نفت امروز چهارشنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 23 سنت کاهش 63.38 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 20 سنت کاهش 57.79 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، با انتشار گزارش امریکن پترولیوم در اواخر دیروز مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا به میزان 1.8 میلیون بشکه در هفته منتهی به 24 نوامبر و رسیدن به 457.3 میلیون بشکه، قیمت نفت خام امریکا کاهش یافت.

آمارهای رسمی، امروز بعدازظهر منتشر خواهد شد.

همچنین قیمت نفت خام آمریکا تحت تاثیر ازسرگیری صادرات نفت کانادا به آمریکا از طریق خط لوله کی‌استون با کاهش روبرو شد.

به گزارش افکارنیوز، قیمت نفت به طور کلی امسال افزایش‌های گسترده‌ای داشته است، به طوریکه نفت برنت به علت تلاش‌های سازمان اوپک، از نیمه 2017 حدود 40 درصد افزایش یافته است.

توافق اوپک برای کاهش تولید در مارس 2018 منقضی خواهد شد. اما این اعضا پنج‌شنبه این هفته در وین برای تصمیم‌گیری در رابطه با تمدید آن گرد هم جمع می‌شوند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این تمدید برای توازن بازار نفت و همچنین به جریان انداختن اقتصاد کشورهای صادرکننده نفت مورد نیاز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید