توصیه گستاخانه یعلون به ترامپ درباره ایران

    کد خبر :161310

موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، در یادداشتی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نوشت باید فشار بر ایران را آغاز کرد.

او روز سه‌شنبه با مطرح کردن اظهاراتی گستاخانه علیه کشورمان، نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باید روند هدر دادن انرژی و تلاش بر سر مذاکره مجدد برنامه هسته‌ای ایران را متوقف و به جای آن بر روند تحت فشار قرار دادن ایران با هدف کاهش فعالیت‌های تروریستی‌اش در منطقه متمرکز شود.»

وزیر جنگ سابق رژیم اشغالگر صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود نوشت: «باز کردن مجدد پرونده هسته‌ای ایران اقدامی غیرضروری است؛ زیرا در حال حاضر امکان اعمال فشار بر دولت ایران بر اساس نقض قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد درباره فروش تسلیحات، اقدامات تروریستی، برنامه موشکی بالستیک و نقض حقوق بشر وجود دارد، بدون آن که حتی بخواهیم پرونده هسته‌ای را مجددا بگشاییم.»

یعلون از ترامپ به سبب سخنانی ماه اکتبرش تمجید کرد. ترامپ در آن سخنرانی لحن موجود بین آمریکا و ایران را تغییر داد و به تهران هشدار داد اگر اقدامات منطقه‌ای خود، آزمایش‌های موشکی و دیگر موضوعات مرتبط همچنان ادامه داشته باشند، واشنگتن توافق هسته‌ای را حفظ نخواهد کرد.

با این حال، یعلون گفت: «ترامپ باید از هدر دادن وقت و بازگشایی موضوع هسته‌ای ایران در حال حاضر خودداری کند و به جای آن، باید گام‌هایی در چارچوب اتخاذ سیاسی منسجم فشار بر دولت ایران بردارد. بازگشایی موضوع هسته‌ای سبب ایجاد اختلاف بین آمریکا و پنج شریکش در ارتباط با توافق هسته‌ای خواهد شد که این روند مغایر با اتحاد و اعمال فشار بر ایران است.»

او از آمریکا به سببب اعمال فشار برای بهبود رژیم نظارتی بر توافق هسته‌ای و همچنین شدیدترین تمرکز اطلاعاتی ممکن بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت کرد.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در عین حال با تکرار ادعاهای گستاخانه خود علیه کشورمان نوشت : «توافق هسته‌ای نباید سبب انحراف توجهات از تهدیدی فوری‌تر و فعلی «رفتار‌های تروریستی منطقه‌ای ایران» و همچنین انحراف از تمرکز بر جلب حمایت بین‌المللی علیه فعالیت‌های ایران -که همپیمانان غربی نیز با آن مخالفند- شود.»

پیام دیگر یعلون برای ترامپ این بود که سیاست آمریکا درباره غرب آسیا به سخنان سخت‌گیرانه کمتر و در عوض به اقدامات بیشتر نیاز دارد.

وی گفت: نخستین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ «با نبود یک سیاست با ثبات همراه بود» و این که دولت او باید «اهدافی واضح را برای منطقه تعیین کند و همچنین باید راهبردی را مد نظر قرار دهد که به بهترین شکل ممکن سبب مقابله با بازیگران افراطی» در منطقه می‌شود.

روزنامه جروزالم پست نوشت: مقاله تحریک‌آمیز موشه یعلون برای موسسه مطالعات امنیت ملی سبب شد او به نخستین مقام امنیتی جناح راست اسرائیل تبدیل شود که رویکردهایش با کابینه تفاوت دارد؛ زیرا کابینه اسرائیل اعلام کرده است لغو توافق هسته‌ای یا ایجاد تغییرات اساسی در آن بالاترین اولویت محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید