رئیس دبیرخانه شورای سالمندان خبر داد

راه‌اندازی بانک مراقبان سالمندان در کشور

    کد خبر :161265

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان از راه‌اندازی بانک مراقبان سالمندان در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن سلمان‌نژاد در جلسه شورای سالمندی استان زنجان با تاکید بر اینکه توانمندسازی سالمندان باید مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس سرشماری، جمعیت سالمندان از سال 1335 تا 1395 دو برابر شده است و پیش‌بینی می‌شود که طی 13 سال آینده جمعیت سالمندان امروزی هم دو برابر شود. این آمار در سال 2050 به یک سالمند به ازای هر سه نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه باید دید جامعه ما چقدر برای حضور سالمندان آماده است، ادامه داد: باید به فکر تامین منابع مالی در زمان سالمندی افراد باشیم و ترسیم درستی از آینده داشته باشیم؛ در واقع برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس این ترسیم باشد و نگاه حمایتی از سالمندان نیز فقط بر عهده بهزیستی نباشد.

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان با تاکید بر اینکه وزارت رفاه وظایف روشنی در شورای سالمندی دارد، افزود: بهزیستی یک دستگاه موثر در امر سالمندی است اما باید سایر دستگاه‌ها هم به این موضوع ورود کنند. در حال حاضر نیز قریب به 90 درصد سالمندان خارج از جامعه هدف بهزیستی هستند و زیر پوشش سایر دستگاه‌ها قرار دارند. در هر صورت امیدواریم که شورای سالمندی و کمیته‌های تخصصی بتوانند فعالیت موثری در این زمینه داشته باشد.

سلمان‌نژاد همچنین با اشاره به نگارش سند حمایتی از سالمندان، خاطرنشان کرد: بررسی امکان استفاده از سند و کاربردی بودن آن بر اساس پایش سند در دستور کار بهزیستی قرار دارد؛ در واقع این سند باید بتواند نیازهای همه افراد در شهرهای مختلف و مناطق گوناگون کشور را مد نظر قرار دهد. راه‌اندازی بنیاد فرزانگان نیز یکی از اهداف بهزیستی است.

رئیس دبیرخانه شورای سالمندان یادآور شد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مسائل سالمندان را رفع کند و بنیادهای فرزانگان باید بازوی همکاری دولت باشند . همچنین معیشت زندگی سالمندان یکی از موضوعات مورد توجه است و متاسفانه در بیشتر موارد، درآمد این قشر مکفی نیست. البته توانمندسازی سالمندان باید از طریق ایجاد اشتغال و آموزش مورد توجه قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید