یک قایق سرگردان با ۸ اسکلت‌ به ساحل ژاپن رسید

  • حوادث
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۲۶
    کد خبر :161241

آخر هفته گذشته یک قایق ماهیگیری که اسکلت هشت نفر داخل آن بود در آب‌های ساحل شمال شرق ژاپن پیدا شد و احتمالا خدمه آن شهروندان کره شمالی بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، گارد ساحلی ژاپن اعلام کرده که این اجساد داخل یک قایق چوبی به طول هفت متر پیدا شده‌اند و این قایق اولین بار جمعه گذشته در نواحی ساحل “میازاوا” دیده شد.

مقامات ژاپنی روزهای یکشنبه و دوشنبه در جست‌وجوی این قایق بودند و به دلیل شرایط نامساعد جوی پیدا کردن مجدد آن با تاخیر مواجه شد.

طبق گزارشات، تشخیصِ هویت و جنسیت این اجساد به دلیل متلاشی شدن امکان‌پذیر نبوده اما وسایلی داخل قایق پیدا شده که روی آنها به خط کره‌ای نوشته شده است.

رسانه‌ها این قایق را “قایق ارواح” خطاب می‌کنند و این اصطلاح رایجی برای قایق‌های بی‌سرنشین یا قایق‌هایی است که با جسد پیدا می‌شوند.

در یک ماه اخیر وقایع مشابه دیگری نیز در آب‌های این منطقه رخ داده است. برای مثال در هفته گذشته استخوان‌های دو مرد در ساحل جزیره “سادو” واقع در دریای ژاپن پیدا شد. با آنکه ملیت این دو مرد در ابتدا معلوم نبود اما پلیس ساحلی اذعان داشت اقلامی که همراه این اجساد بوده نظیر سیگار و جلیقه نجات آنها، نشان دهنده ارتباط شان با کره شمالی است.

روز جمعه همچنین هشت نفر در آب‌های شمال ژاپن پیدا شدند که اهل کره شمالی بوده‌اند. آنها گفته‌اند که به هنگام ماهیگیری قایق‌شان دچار مشکل شده و فراری نیستند.

به گزارش هافینگتن پست، این در حالی است که در ۱۳ نوامبر نیز سربازی که قصد فرار از مرز جنوبی کره شمالی را داشت مورد اصابت گلوله سربازان دیگر قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید