وزیر دادگستری: برای اصلاح قوانین ناکارآمد تعزیرات آمادگی داریم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۵۰
    کد خبر :161129

وزیر دادگستری اعلام کرد: این وزارتخانه نسبت به اصلاح قوانین ناکارآمد تعزیزاتی اعلام آمادگی می کند اما فکر می کنم که سازمان تعزیرات در مسیر متعادلی قرار دارد.

علیرضا آوایی در پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود:ما تلاشمان این است که از همه ظرفیت های قانونی استفاده کنیم و اگر موارد خاصی باشد که مجازات، نامتناسب باشد، ما آمادگی داریم قوانین را اصلاح کنیم.
آوایی در عین حال اظهار کرد: اما در کلیت قضیه فکر می کنم که مسیری که سازمان تعزیرات حکومتی دارد، یک مسیر متعادلی است.
آوایی، ادامه داد : مجازات ها باید بر مبنای قانون باشد و گاهی وقت ها خود مجازات و گاهی هم از نظر قانونی بازدارنده نیست . گاهی هم مجموعه دوستانی که متولی این امر هستند در شعب تعزیرات از ظرفیت های قانونی استفاده نمی کنند.
وزیر دادگستری گفت: من معتقدم مجازات در سازمان تعزیرات حکومتی موثر است و خود مجازات حتما آثار و فوایدی دارد و اگر تصور کنیم که بحث اصلاح بازار ما فقط با مجازات اتفاق می افتد به نظرم کمتر صاحب نظری این نظر را دارد ولی ما معتقدیم که باید از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.
به گزارش ایرنا، وی در خصوص برخورد با متخلفان خاطر نشان کرد: برخورد با افراد مختلف ضمن اینکه می بایستی ضوابط قانونی مدنظر گیرد ، ممکن است متفاوت باشد و این مجازات به شخصیت، سوابق و تاثیر آن روی جرم باز می گردد .
وی در پاسخ به سوالی درباره دیدارهای مردمی وزیر دادگستری با مردمی گفت: من به دیدارهای مردمی باور دارم یعنی از سال های 58 و 59 که مسئولیت داشتم، دیدارهای مردمی داشتم و هنوز قطع نشده است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید