قاسمی: ظریف به ایتالیا و آذربایجان سفر می کند

    کد خبر :161115

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان فردا پنج‌شنبه به منظور شرکت در سومین کنفرانس بین المللی گفت وگوهای مدیترانه ای که در رم برگزار می شود، به ایتالیا سفر می کند.

به گزارش بازتاب از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی افزود: محورهای اصلی این کنفرانس امنیت مشترک، سعادت مشترک، مهاجرت، فرهنگ و جامعه مدنی است و بنا بر دعوت رسمی آنجلینو آلفانو وزیر امور خارجه ایتالیا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این کنفرانس شرکت کرده و یکی از سخنرانان اصلی خواهند بود.
وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه کشورمان سپس در روز جمعه با سفر به باکو در کنفرانس قلب آسیا شرکت می کند، افزود: این کنفرانس با قرار دادن افغانستان در کانون آن، چارچوبی برای افزایش همکاری منطقه ای دوستانه و نتیجه بخش را با هدف تقویت صلح و رفاه منطقه ای فراهم می سازد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این چارچوب به عنوان مسیری برای رسیدگی به چالش ها و منافع مشترک افغانستان و همسایگان و شرکای منطقه ای آن کشور ایجاد شده و بصورت سالیانه در یکی از کشورهای مشارکت کننده برگزار می شود.
قاسمی خاطر نشان کرد: کنفرانس قلب آسیا شامل 14 کشور مشارکت کننده، 17 کشور حمایت کننده و 12 سازمان منطقه ای و بین المللی است که در این نشست وزیران، محمدجواد ظریف وزیر محترم امور خارجه کشورمان نیز شرکت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید