کلاس‌های بازیگری و سوءاستفاده از نابازیگران

    کد خبر :161103

بازیگر تلویزیون و سینما گفت: روابط و فامیل‌بازی قطعاً در سینما برای ورود به عرصه بازیگری وجود دارد و سینما را تا حد زیادی از بین برده است، برای ماندگار شدن در عرصه هنر، یک نا بازیگر اینگونه به جایی نمی‌رسد.

به گزارش افکارنیوز، افشین نخعی بازیگر تلویزیون و سینما درباره فعالیت‌های خود در عرصه هنر گفت: در سریال “مهمان” به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی قرارداد بسته‌ ام و هنوز بازی من در این سریال شروع نشده است.

وی افزود: “مهمان” نام جدید سریال “بچه مهندس” است که عوامل این سریال در مرحله انتخاب یکی از این دو نام هستند و فکر می‌کنم قرار است “مهمان” نام اصلی این سریال شود.

این بازیگر درباره کیفیت بازیگری اظهار کرد: بازیگری هم مثل همه شغل‌های دیگر باید پشتوانه علمی داشته باشد و کار براساس دانش و تجربه در کنار هم به بازیگر کمک می‌کند تا بتواند به‌ درستی قدم بردارد و پیشرفت کند. من در این عرصه تحصیل و تجربه کرده‌ام و از هر دو این موارد استفاده می‌کنم و بهترین بازی‌ها را ارائه می‌دهم.

نخعی درباره تفاوت بازیگری با سایر شغل ها توضیح داد: تفاوت اساسی بازیگری با سایر شغل‌ها این است که اگر جلوی دوربین هم نباشید باید خود را در حال کار ببینید و دائماً از خودتان مراقبت کنید. حواستان به اخلاق، رفتار، برخورد و نوع پوششتان باشد چون مردم شما را می‌شناسند و همواره جلوی چشم آن ها حضور دارید. بهترین چیز برای بازیگر این است که به قلب مخاطب نفوذ کند و مخاطب او را بپسندد.

وی درباره کلاس‌های بازیگری که با اخذ هزنیه‌های گزاف به فعالیت مشغول هستند و وعده بیهوده به جوانان می دهند توضیح داد: این مسئله وجود دارد و من آن را شنیده‌ام. از جوانانی که علاقمند به مقوله بازیگری و سینما در هر صنفی هستند تقاضا دارم که از طریق علمی این عرصه را دنبال کنند و اگر قرار است بازیگر شوند از طریق دانشگاه‌هایی که وزارت ارشاد و وزارت علوم تأیید می‌کند وارد این عرصه شوند.

بازیگر بچه مهندس ادامه داد: جوانان به کلاس‌های بازیگری که قول‌های بازی در نقش ها را می‌دهند اطمینان نکنند چون انتخاب بازیگر موضوعی جدا است و ربطی به کلاس‌های آموزشی ندارد. انتخاب بازیگر یک ساختمان و راه و روش دارد که مدیر آموزشگاه‌های بازیگری نمی‌توانند وارد این کار شوند و آنها از طریق این وعده‌ها به دنبال کسب سود و سوءاستفاده از نبود آگاهی جوانان و علاقه وافرشان هستند.

نخعی درباره فامیل‌بازی در عصه بازیگری برای دریافت نقش بیان کرد: روابط و فامیل‌بازی قطعاً در سینما برای ورود به عرصه بازیگری وجود دارد و سینما را تا حد زیادی از بین برده است، برای ماندگار شدن در عرصه هنر، یک نا بازیگر اینگونه به جایی نمی‌رسد. بازیگری که می خواهد ماندگار شود، سال‌هاست بازی می‌کند و چهره او را مردم می‌شناسند وابسته به هنر درونی خود است و ربطی به فامیل‌بازی ودوستی‌ها ندارد. شاید یک فرد بتواند از طریق روابط وارد عرصه بازیگری شود اما ماندگار نخواهد شد.

وی درباره کم رنگ بودن حضور پیشکسوتان در آثار نمایشی خاطرنشان کرد: مقوله فیلم‌سازی روی پایه‌ای به نام قصه و داستان بیان می‌شود و به نظر من باید اول این سوال را از نویسندگان بپرسیم چرا متن‌هایی نمی‌نویسند که از پیشکسوتان استفاده شود. به نظر من این بسیار وضعیت بدی است، ما نانی را می‌خوریم که پیشکسوتان ما سال‌ها پیش آن را پخته‌اند و باید به آنها احترام بگذاریم. احترام گذاشتن به آنها در درجه اول با کار دادن و توجه به آنها امکان‌پذیر است و من به خاطر این بی‌توجهی به پیشکسوتان بسیار متأثر و متأسف هستم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید