مدیر کل بهزیستی یزد: معلولان استان خدمات رایگان توانبخشی دریافت می‌کنند

    کد خبر :161036

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به ضرورت نمود بخشیدن حضور معلولان در جامعه، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین، مراکز خدماتی استان خدمات توانبخشی رایگان ارائه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر«جلیل عفتی» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد، با بیان این‌که عبارت «تصویب قانون اساسی و حمایت از افراد دارای معلولیت، اقدامی فراگیر برای تحقق جامعه پایدار و پذیرا برای همه» تعیین شده است، اظهار کرد: 12 تا 18 آذرماه هر سال به عنوان هفته گرامیداشت معلولان تعیین و نامگذاری شده است.

وی افزود: پیگیری جدی اجرای قانون سه درصد استخدامی ویژه معلولین و الزام رعایت مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی از جمله مواردی است که سازمان بهزیستی استان و کشور در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر بهزیستی استان یزد در ادامه با بیان این‌که 10 درصد جامعه انسانی ایران با معلولیت مختلف مواجه است، گفت: چهار و نیم درصد از افراد جامعه دارای معلولیت شدید هستند که نیاز به حمایت‌های توانبخشی دارند.

عفتی رعایت حقوق معلولین را یکی از وظایف تمام مسئولان و دستگاه‌های مختلف دانست و بیان‌کرد: عدم رعایت حق و حقوق معلولین بیانگر عدم وجود فرهنگ ارائه خدمت به تمام اقشار مختلف جامعه از سوی دستگاه‌های خدماتی است.

این مقام مسئول تأکید کرد: معلولین عضو جامعه هستند و باید به اندازه و در برخی مواقع بیشتر از دیگران خدمات ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 170 مرکز خدماتی در حال ارائه خدمت به معلولین استان یزد هستند، تصریح کرد: هم اکنون در استان یزد 50 هزار معلول شناسایی شدند که بیش از 26 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

عفتی در ادامه با اشاره به فعالیت 17 تشکل مربوط به معلولین در استان یزد، خاطرنشان کرد: تشکل‌های معلولین با محوریت خود معلولان در حال فعالیت‌های مختلف هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نمود بخشیدن بیش از پیش فعالیت‌های معلولین در سطح شهر، گفت: عدم دیده شدن حضور معلولین در جامعه و درک سختی‌های آنها مسیر حمایت بیش از پیش آنها را هموار می‌کند.

این مقام مسئول با بیان این‌که استان یزد اولین استان کشور است که طرح غربالگری ژنتیک را اجرایی کرده است، اظهار کرد: انجام غربالگری‌های مختلف از جمله اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از بروز معلولیت در استان یزد است.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت هفته معلولین، بیان کرد: برگزاری جلسات مناسب سازی، تجلیل از معلولین موفق، بازدید از مراکز معلولین، برگزاری نمایشگاه‌های آثار معلولین موفق و رایگان کردن خدمات توانبخشی را از جمله برنامه‌های تعیین شده ویژه گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت در استان یزد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید