قالیباف بهشت را به پاستور فروخت

    کد خبر :16100

نشست خبری شوراها و زنان با حضور 5 نامزد زن لیست‌ امید؛ شهربانو امانی، زهرا نژادبهرام، بهاره آرویین، الهام فخاری و ناهید خداکرمی برگزار شد.

شهربانو امانی در انتقاد به عملکرد شهردار تهران در حوزه اقتصادی گفت:‌ برخی مساجد امروز با پول شهرداری اداره می‌شوند، در حالی که در گذشته مردم خود آنها را اداره می‌کردند. این نمونه‌ای از سیاست‌های نادرست اقتصادی قالیباف است. همه اینها هزینه‌هایی است که شهردار می‌دهد تا از بهشت به پاستور برود در حالی که بهشت بهتر از پاستور است.

وی در توضیح علت کاندیداتوری‌اش گفت:‌ من آمده‌ام تا به دغدغه‌هایی بپردازم که همه را آزرده می‌کند چرا که حال تهران، زنان و خانواده خوب نیست. مشاهده می‌کنیم که در منطقه 22 با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ساخت دریاچه چیتگر چه بلایی بر سر تهران آوردند. باید پرسید دریاچه چیتگر چه هزینه‌ای برای این شهر داشته است؟

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در امور زنان و خانواده در دولت یازدهم با اشاره به معضلات زیست‌محیطی تهران ادامه داد: براساس قانون پسماند تولیدی در تهران باید از سال 92 تفکیک می‌شد، اما فقط 5 درصد آن تفکیک می‌شود و آن هم به وسیله کودکان زباله‌گردی است که اربابانشان همچون زالو خونشان را می مکند. جای سوال دارد قالیباف دراین 12 سال چه کاری برای آنها انجام داده است؟

نامزد پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر ادامه داد: باید پرسید چرا آقایان لیست شورای شهر را از 31 نفر به 21 نفر کاهش دادند. این نشان می دهد وقتی تفکراتشان با دیدگاهی جور نیست چگونه تغییرش می‌دهند.

وی بزرگترین سرمایه را وجود اندیشه اصلاح‌طلبی در بدنه اجتماعی خواند و ادامه داد: ما با رقیبی روبرو هستیم که ما را بازی می‌دهد. 150 نفری که به عنوان نامزدهای شرکت در لیست امید به شورای عالی سیاستگذاری معرفی شدند، تعهد دادند که اگر در لیست نباشند استعفا می‌دهند.عبدالله مومنی، مهرعلیزاده و لیست بلندبالایی از افراد شاخص از کاندیداتوری استعفا دادند.

در ادامه فخاری دیگر نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گفت: تهران از لحاظ زیست اجتماعی فضای عادلانه‌ای ندارد و معلولان، سالمندان و کودکان و افراد با نیازهای ویژه جایی در شهر ندارند.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز درباره حضور خود در لیست گفت: من بنا به تصمیم تشکیلات و حزب با توجه به زمینه‌ها و تجارب خود داوطلب شدم و به نظرم باید تهران به جای بلدیه تبدیل به نظمیه شود.

نژادبهرام، عضو دیگر لیست امید گفت: من برای ورود به شورای شهر سه برنامه و هدف اساسی دارم؛ یک رفع فضاهای بی دفاع شهری که آسیب جدی به زنان وارد کرده و جرم را افزایش می‌دهند. دوم؛ بهسازی شرایط عبور و مرور در شهر چرا که اکنون شهر فقط برای مردان بالغ ساخته شده است و گروه های اجتماعی همچون زنان، معلولان و کودکان شرایط عبور و مرور را ندارند.

این نامزد پنجمین انتخابات شورای شهر تهران ادامه داد: هدف سوم من ساماندهی دست‌فروشان است چرا که مامورین شهرداری در این دوره همچون بلا بر سر دستفروشان ریختند بدون آنکه فضای کافی را برای آنها ایجاد کنند.

خداکرمی، دیگر کاندید حاضر در لیست امید گفت: زنان چیزی از مردان کم ندارند. نگرانی ما جنین‌هایی است که اکنون در شکم مادرشان هستند و نگران آینده آنها هستیم.

بهاره آروین دیگر کاندید انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بالاخره بعد از سال‌ها جوانان به سهمیه خود در لیست رسیدند، ادامه داد: هدف ما این است که تهران را از مدیریت ناکارآمد شهری پس بگیریم و ایجاد شهرداری تمام شیشه‌ای و رفع فساد برنامه اصلی ما است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید