عارف: مطالبات مردم را پیگیری می کنیم / معتقد به پاسخگویی هستیم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۴۶
    کد خبر :160969

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون تلاش می کند اقدامات خود را در چارچوب برنامه‌ و در پاسخ به مطالبات مردم سامان دهد تا مردم دچار سرخوردگی نشوند.
محمدرضا عارف با بیان اینکه فراکسیون امید از بخش نظارتی مجلس غافل نبوده یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که سازوکار نظارت را با جهت‌گیری حفظ آرامش پیگیری کنیم. در صورتی که نیاز باشد از ابزارهای سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری خاطر نشان کرد: اگر مجلس فعلی را با مجلس نهم مقایسه کنید می بینید این مجلس از آرامترین دوره های مجلس است و با نگاه رفاقت و تفاهم جلو می رود.

عارف افزود: ما در سال 92 از دولت تدبیر و امید حمایت کردیم و پس از 4 سال امید به اصلاح داشتیم و برای پاسخ به مطالبات مردم مجددا از دولت حمایت کردیم تا این دولت بتواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد . با در نظر گرفتن پیش شرط ایجاد دولت و شرایط موجود انتظار ما این است که در خیلی از زمینه‌ها دولت جدی تر و مصمم تر جلو برود.

رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: فراکسیون امید همزمان با تشکیل دولت دوازدهم حرکت برنامه‌ای خود را آغاز کرده. ما معتقدیم هر اقدامی باید در چارچوب اسناد بالادستی انجام شود تا پاسخگوی مردم باشیم.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد مردم از عملکرد فراکسیون امید دچار سرخوردگی شده‌اندگفت: در ماه های اول تشکیل فراکسیون تحلیلهای زیادی درباره ناکارآمدی آن در فضای مجازی انجام می شد اما در اردیبهشت سال جاری رای مردم نسبت به انتخابات قبل قویتر بود. اگر در انتخابات مجلس اختلاف نفر اول با نفر آخر 7000 رای بود در انتخابات شوراها این اختلاف به بیش از 400 هزار رای رسید.

به گزارش نامه نیوز،وی همچنین گفت: ما برنامه برجا و برنامه راهبردی را دنبال می کنیم و خود را موظف به پاسخگویی می‌دانیم. در شورای تهران که شورای یک دستی است، معتقد به پاسخگویی هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید