سیف: روند حباب قیمت طلا در حال فروکش کردن است

    کد خبر :160963

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ما امروز به سمت تخلیه حبابی پیش می رویم که در قیمت های بازار طلا آنرا شاهد بودیم، گفت: حباب قیمتی تخلیه شود قیمت ها هم کاهش پیدا می کند.
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عموما در پایان سال میلادی حباب هایی در بازار وجود دارد که قیمت های ارز را تحت تاثیر قرار می دهد و البته با گذشت چند ماه اصلاح می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی قیمت ها را زیر نظر دارد و شما مشاهده کردید که علیرغم التهابات جهانی ما هیچ گونه تاثیری از این موضوع نداشتیم.

وی افزود: در خصوص طلا که یک وضعیت متفاوتی دارد، قیمت طلا تغییری نکرده واز قیمت های جهانی تبعیت می کند و بین قیمت طلا و سکه یک حبابی ایجاد شده است و الان شرایط به سمت تخلیه حباب قیمت ها پیش می رود و هیچ منطقی هم وجود ندارد که این حباب وجود داشته باشد.

سیف با بیان اینکه ذخایر طلایی که بانک مرکزی دارد اجازه روند غیر منطقی قیمت ها در بازار را نمی هد، گفت: ما امروز به سمت تخلیه حبابی پیش می رویم که در قیمت های بازار طلا شاهد بودیم و تا آن حدی که حباب قیمتی تخلیه شود قیمت ها هم کاهش پیدا می کند.

وی در خصوص این مسئله که مقامات هیئت دولت تصمیم گرفتند با مردم دیدارهای رودر رو داشته باشند، تصریح کرد: بله، این مطلب درستی است و ما در صدد تنظیم وقت هایی هستیم که بتوانیم با مردم به طور مستقیم صحبت داشته باشیم و واقعیت این است که بانک مرکزی کارهای بسیار سنگینی را در دو، سه سال گذشته انجام داده و ما الان می توانیم بگوییم که در بازار پول، موسسه غیرمجازی وجود ندارد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: موسسات غیرمجاز مالی همواره اقتصاد ما را تخریب می کرد و متغیرهای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می داد. بخشنامه ای که بانک مرکزی در شهریورماه در خصوص کاهش نرخ سود بانکی اعلام کرد در این کار بسیار موثر بود و ما می بینیم که نرخ ۱۵ درصد در بسیاری از بانکها اعمال می‌شود.

به گزارش نامه نیوز، سیف خاطرنشان کرد: ما باید تدابیری را بیاندیشیم که با توجه به تجارب پیشین خود در این حوزه از بوجود آمدن هرگونه موسسه مالی غیرمجازی جلوگیری کنیم و لذا با همکاری وزارت کشور و نیروی انتظامی این مسئله به خوبی پیش می رود و امیدواریم در آینده این تجربه را تکرار نکنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید