روحانی ۱۶ آذر به کدام دانشگاه می‌رود؟

    کد خبر :160914

حجت‌الاسلام روحانی اولین حضور خود در کسوت رئیس‌جمهور دوازدهم را در برنامه ۱۶ آذر دانشگاه‌‌ها تجربه خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، 16 آذر به‌عنوان روز دانشجو، روزی نمادین برای حضور شخصیت‌‌های مختلف کشور بین دانشجویان محسوب می‌شود و دانشجویان از مدت‌‌ها قبل تلاش می‌کنند این افراد را برای مراسم 16 آذر به دانشگاه خود دعوت کنند.

در این میان حضور رؤسای جمهور در روز 16 آذر در دانشگاه‌ها از جایگاه خاصی برخوردار است و باعث شده این مسئله از مدت‌‌ها قبل به سوژه‌ای خبری برای رسانه‌ها تبدیل شود. بر اساس برخی شواهد امسال نیز رئیس جمهور با دعوت‌‌های متعدد از سوی دانشگاه‌ها برای شرکت در مراسم روز دانشجو روبه‌رو است.

در این گزارش مروری کوتاه به حضور حجت الاسلام روحانی به‌عنوان رئیس جمهور در مراسم روز 16 آذر در دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

دانشگاه شهید بهشتی

اولین حضور روحانی به‌عنوان رئیس جمهور در 16 آذر سال 92 در دانشگاه شهید بهشتی رقم خورد. این اتفاق در حالی رخ داد که تنها 4 ماه از حضور وی در جایگاه ریاست جمهوری گذشته بود. در این مراسم که با حاشیه‌ها و شعارهای مختلف دانشجویان برگزار شد رئیس جمهور به سؤالات کتبی دانشجویان که از سوی مجری اعلام می‌شد پاسخ داد.

دانشگاه علوم پزشکی ایران

روحانی دومین حضور خود در کسوت رئیس جمهور را 16 آذر سال 93 در جمع دانشجویان پزشکی دانشگاه ایران تجربه کرد. این جلسه نیز با حواشی خاص این روز همراه بود. نماینده بسیج دانشجویی در اعتراض به عدم دعوت از سایر تشکل‌های دانشجویی اصولگرا از سخنرانی در این مراسم انصراف داد و متن سخنان خود را به‌صورت کتبی به رئیس جمهور داد.

دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف سومین مقصد رئیس جمهور در 16 آذر سال 94 بود. این مراسم در سالن ورزشی این دانشگاه برگزار شد. هرچند دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف قبل از این برنامه به امنیتی شدن فضای دانشگاه قبل از مراسم انتقاد داشتند اما تقریباً همه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این روز در حضور رئیس جمهور سخنرانی کردند.

یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم هدیه بسیج دانشجویی دانشگاه به رئیس جمهور بود. ایرانمنش نماینده بسیج دانشجویی در این مراسم در اعتراض به عدم پرتاب ماهواره دانشجویی دانشگاه شریف یک جاکلیدی با عکس ماهواره شریف به رئیس جمهور اهدا کرد.

دانشگاه تهران

چهارمین و آخرین حضور روحانی به‌عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم در دانشگاه تهران رقم خورد. این مراسم که در سالن فردوسی دانشکده ادبیات برگزار شد نیز با حواشی جالبی روبه‌رو بود. بخش عمده‌ای از این حواشی به سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مربوط بود که در فیلم انتخاباتی حسن روحانی در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز دیده شد.

دانشجویان در این دیدار انتقادات مختلفی را به رئیس جمهور مطرح کرده بودند.

امسال حجت الاسلام روحانی اولین حضور خود را در کسوت رئیس جمهور دوازدهم در برنامه 16 آذر دانشگاه‌‌ها تجربه خواهد کرد. دانشگاه‌های مختلفی از وی برای حضور در این برنامه دعوت کرده‌اند اما هنوز مقصد نهایی رئیس جمهور برای برنامه 16 آذر اعلام نشده است.

از طرف دیگر به‌دلیل برگزاری احتمالی سفر استانی رئیس جمهور در این ایام برخی احتمال می‌دهند رئیس جمهور امسال برای اولین بار برنامه 16 آذر را در یک دانشگاه استانی تجربه کند، آیا چنین خواهد شد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال باید چند روز دیگر منتظر ماند و دید مسئولان نهاد ریاست جمهوری و اطرافیان رئیس جمهور برای این مسئله چه تدبیری خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید