دلیل عدم اجرای مانور زلزله در برخی مدارس از زبان معاون وزیر

    کد خبر :160861

معاون پرورشی آموزش و پرورش کسری پست در مدارس کم جمعیت را دلیل اجرا نشدن برخی برنامه‌ها از جمله مانور زلزله اعلام کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهدی فیض، معاون پرورشی آموزش و پرورش در نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی که صبح امروز (چهارشنبه) در مدرسه عصمت منطقه پنج تهران برگزار شد، بیان‌ کرد: برگزاری مانور بخشی از ماموریت های آموزشی ما در حوزه مدیریت بحران است و در کتاب های درسی مقطع اول و دوم نیز گنجانده شده است. مانور امروز کمک می‌کند که آنچه که در کتاب‌های درسی به صورت تئوری آمده است از نظر عملی نیز تجربه شود.

وی ادامه‌ داد: دانش‌آموزان حاملان آموزش‌های مدیریت بحران هستند و می‌توانند کمک کنند بدون هزینه‌های سنگین این آموزش ها در جامعه منتشر شود. برخی از مدارس جمعیت زیادی دارند لذا مربی پرورشی دارند و به همین دلیل سازمان دانش‌آموزی هلال احمر نیز در آنها فعال هستند، اما برخی از مدارس کم جمعیت به دلیل کسری پست سازمانی با کمبود برنامه‌هایی از این دست روبرو می‌شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش در ادامه‌، تصریح کرد: این مانورهای زلزله سالیانه یک بار برگزار می‌شود و اگر بخواهیم این آموزش ها گسترش یابند و بیشتر دانش‌آموزان درگیر آن شوند لازم است حجم کتب‌های درسی کاهش یابد تا این مطالب بیشتر در میان کتاب‌های درسی گنجانده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید