مصرف گوشت‌های قرمز چه فایده‌ای برای بدن دارد؟

    کد خبر :160856

ویتامین‌های گروه B که از طریق گوشت‌های قرمز به بدن می‌رسند، برای عملکرد مطلوب سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. به‌علاوه، بخش زیادی از انرژی بدن با خوردن منابع کربوهیدراتی تامین می‌شود.
گوشت‌های قرمز در گروه غذایی پروتئینی و در کنار این ترکیبات قرار می‌گیرند: مرغ، ماهی، نخود، ‌لوبیا، مغزهای خام و دانه‌ها. گزینه‌های مختلف این گروه غذایی، منبع رساندن پروتئین به بدن هستند، اما مواد مغذی مهمی را هم به بدن می‌رسانند. در ادامه با جزئیات بیشتری درباره گوشت‌های قرمز به‌عنوان یکی از انواع منابع پروتئینی آشنا می‌شویم. پروتئین‌ها استخوان‌ها،‌ غضروف‌ها، پوست، خون و هورمون‌ها، همگی از پروتئین‌ها به‌عنوان ماده اولیه برای ساختن و بازسازی خودشان استفاده می‌کنند. برای این‌که بدن بتواند میزان این ساختن و بازسازی را به حداکثر برساند و بافت‌های باکیفیتی به‌وجود بیاورد، به دریافت همیشگی پروتئین‌ها از طریق گوشت‌های قرمز و منابع دیگر نیاز دارد. همچنین بدن برای تامین انرژی مورد نیاز در فعالیت‌های روزانه مختلف باید پروتئین دریافت کند. پروتئین‌ها، یکی از منابع دریافت کالری‌ها نیز هستند که برای تولید انرژی اهمیت زیادی دارند. توجه داشته باشید که هر یک گرم پروتئین، ۴ کالری برای بدن فراهم می‌سازد.

ویتامین‌ها

ویتامین‌های گروه B که از طریق گوشت‌های قرمز به بدن می‌رسند، برای عملکرد مطلوب سیستم ایمنی بدن ضروری هستند. به‌علاوه، بخش زیادی از انرژی بدن با خوردن منابع کربوهیدراتی تامین می‌شود. بدن از همین ویتامین‌های B برای استخراج گلوکز موجود در کربوهیدرات‌ها کمک می‌گیرد و درنتیجه انرژی مطلوبی را در اختیار شما می‌گذارد. ویتامین‌های B برای چربی‌سوزی و تولید هورمون‌های جنسی نیز از اهمیت خاصی برخوردار هستند. تامین سلول‌های قرمز خون و بافت‌های بدن نیز به وجود همین ویتامین‌ها بستگی دارد، چون ویتامین‌های B در شکل‌گیری این عناصر واقعا نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. عملکرد آنتی‌اکسیدانی ویتامین E نیز به محافظت از سلول‌های بدن در مقابل آسیب‌های مختلف کمک می‌کند و مانع از پیشرفت بیماری‌ها می‌شود.

املاح

درحالی که بدن ما به مقدار کمی از زینک (روی) و منیزیم نیاز دارد،‌ اما این املاح واقعا نقش‌های حیاتی و مهمی در بدن ایفا می‌کنند. زینک، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در بسیاری از واکنش‌های بیوشیمیایی هم دخلیل است. دریافت منیزیم نیز برای حفظ شادابی عضله‌ها ضروری است و به شکل‌گیری استخوان‌های مستحکم و سالم کمک می‌کند. آهن، ماده دیگری است که در گوشت‌های قرمز وجود دارد و وظیفه اکسیژن‌رسانی را در بدن بر عهده می‌گیرد. کمبود آهن می‌تواند باعث شکل‌گیری خستگی مفرط،‌ ضعف، سیستم ایمنی ضعیف و اختلال شناختی شود. در ضمن، گوشت‌های قرمز حاوی آهن «هِم» هستند که به‌راحتی توسط بدن جذب و استفاده می‌شود، درحالی که آهن‌های گیاهی این ویژگی را ندارند.

انتخاب گوشت قرمز

مواد مغذی موجود در گوشت قرمز واقعا برای عملکردهای بدن مهم و مفید هستند، اما همه افراد باید گوشت قرمز بدون چربی بخورند تا کلسترول و چربی دریافتی

منبع: سلامتیسم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید