چانگان بنی در نمایشگاه خودرو تهران؛ رقیب ام وی ام 110 اس از راه رسید

  • خودرو
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۸
    کد خبر :160789

سایپا با حضور در نمایشگاه خودرو تهران، رسما از خودرو هاچ بک چانگان بنی (Changan Benni) پرده برداری کرد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت چانگان Benni آشنا شوید.

سایپا، سه سال قبل با انعقاد قراردادی جدید به شریک تجاری، عاملیت فروش و همچنین خدمات پس از فروش محصولات شرکت چینی چانگان در کشورمان درآمد. حال آن‌ها در دومین سال برگزاری نمایشگاه خودرو تهران به منظور شناساندن هر چه بهتر محصولات این شرکت به مراجعه کنندگان، غرفه‌ی مستقلی را برای چانگان در نظر گرفته است.

یکی از جذاب‌ترین محصولات چانگان که در این نمایشگاه از آن پرده برداری شد، یک خودرو هاچ بک سفیدرنگ به ناگ چانگان بنی بود. پیشتر در مقاله‌ای تحت عنوان “کدام خودرو جایگزین پراید در ایران می‌شود“ به معرفی این سوپر مینی شهری چینی پرداخته بودیم و حالا آن در معرض دید همگان قرار گرفته است. اگر به خاطر میاورید، این خودرو همان چانا بنی است که قرار بود 9 سال قبل توسط یک شرکت بنام بن رو وارد بازار کشورمان شود اما هیچگاه چنین اتفاقی رخ نداد.

حال ما موفق شدیم با نگاه نزدیک به این خودرو، بررسی دقیق‌تری از آن را داشته باشیم که در ادامه می‌توانید آن را پیش از ورود رسمی به بازار فروش کشورمان مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.
طراحی و مشخصات فنی

چانگان بنی یک خودرو در کلاس سوپرمینی‌ها است که از طول 3730 میلی‌متر، عرض 1650 میلی‌متر و ارتفاع 1530 میلی‌متر برخوردار است. در قسمت جلویی خودرو یک جلوپنجره‌ی سفیدرنگ همراه با هواکش‌های عریض و دو هالوژن بزرگ بر روی سپر نقش بسته‌اند که چهره‌ای نسبتا خندان را به این چینی کوچک و جمع و جور بخشیده‌اند. از دیگر المان‌هایی که به هرچه جذاب‌تر شدن ظاهر این خودرو کمک کرده می‌توان به سپر و در صندوق عقب برجسته، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی و تایرهایی با اندازه 60/175 اشاره کرد.

علاوه بر طراحی فانتزی و جالب توجه این خودرو در بخش خارجی، بخش داخلی نیز از چنین خسیسه‌ای برخوردار است و تریم دو رنگ مشکی و قرمز با پوششی از جنس پارچه و پلاستیک همراه با طرح فیبر کربن کابین جذابی را برای این هاچ بک کوچک به وجود آورده است. یک دسته دنده دایره‌ای شکل کنسول میانی را زیبا کرده است و پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان خودرو نیز یکی دیگر از نکات جذابی است که ما بر روی این خودرو می‌توانیم ببینیم. سیستم چندرسانه‌ای بنی از یک نمایشگر لمسی بر روی داشبورد مرکزی بهره می‌برد و در سراسر این خودرو می‌توان نوارهایی با طرح آلومینیومی را دید که باعث اسپورت شدن ظاهر داخل کابین شده است.

با توجه به مشخصات اعلام شده در غرفه چانگان در نمایشگاه خودرو تهران، خودرو هاچ بک چانگان بنی از یک پیشرانه 4 سیلندر خطی 1370 سیس با استاندارد یورو 4 و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها در زیر کاپوت خود میزبانی می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید 101 اسب بخار در 6000 درو بر دقیقه و گشتاور 135 نیوتن‌متر در 4000 الی 4500 دور بر دقیقه است. نیروی تولید شده نیز توسط یک گیربکس نیمه خودکار IMT به چرخ‌های خودروی جلو منتقل می‌شوند. در زیر بدنه سیستم تعلیق مک فرسون و تریلینگ آرم تعبیه شده است. چهار چرخ از ترمزهای دیسکی (قسمت جلویی خنک شونده) برخوردار هستند و فرمان برقی این خودرو نیز از فرمان پذیری قابل قبولی بهره می‌برد تا هندلینگ آن بسیار مناسب بوده و احساس امنیت را به شما ارائه کند.

از نظر مصرف سوخت نیز با توجه به آنچه خود شرکت سازنده می‌گوید، این خودرو با جثه 1020 کیلوگرمی خودش در هر 100 کیلومتر تنها 5.3 لیتر می‌سوزاند که نشان از ایده آل بودن بنی کوچک سایپا برای مصارف داخل شهری دارد.
تجهیزات و امکانات

شرکت سازنده امکانات و تجهیزات مناسبی را برای حفظ امنیت سرنشینان چانگان بنی به این خودرو اضافه کرده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS)،‌ توضیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.

کامپیوتر سفری، کنترل سیستم صوتی و تماس تلفنی از روی فرمان، چراغ مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلویی، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، گرم کن شیشه عقب، دو حسگر پارک عقب، نمایشگر 7 اینچی لمسی با پشتیبانی از دوربین عقب،‌ رادیو، صندلی‌های پارچه‌ای، سیستم صوتی با چهار بلندگو و خروجی‌های AUX و USB، خروجی برق 12 ولتی، صندلی‌های پشتی تاشو به صورت 60/40، آینه‌های جانبی برقی مجهز به راهنما و شیشه بالابرهای برقی برای چهار پنجره تجهیزات رفاهی چانگان بنی را تشکیل می‌دهند که می‌تواند در صورت عرضه با قیمتی رقابتی در کلاس فول، تمام رقبا را به مبارزه بطلبد.
قیمت چانگان بنی

در ابتدا این تصور می‌شود که سایپا چانگان بنی را به عنوان جایگزین پراید روانه بازار کند، اما عملا با قیمتی بین 30 الی 40 میلیون تومانی نمی‌توان این دو محصول را با یکدیگر مقایسه کرد و باید از این خودرو هاچ بک به عنوان رقیبی جدی برای ام وی ام 110 اس مدیران خودرو نام برد. هنوز اطلاعات کافی از قیمت نهایی و تریم‌های قابل ارائه این خودرو چینی در کشورمان در دست نیست و باید تا مدتی دیگر برای آن صبر کرد.

لازم به ذکر است که چانگان در نمایشگاه خودرو تهران، از محصولات دیگر خود برای بازار ایران نیز پرده برداری کرد که در مطلب زیر می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید