ربات تیزبین خرید اقلام ریز و درشت را ساده می کند

    کد خبر :160679

سیستم بینایی ربات ها هنوز از دقت کافی برای تمیز دادن اشیای مختلف از یکدیگر برخوردار نیستند اما به تازگی رباتی با سیستم بینایی یکپارچه و بسیار دقیق تولید شده که این مشکل را ندارد.
به گزارش بازتاب به نقل از وی تری، اگر چه در سال های اخیر فناوری رباتیک پیشرفت های زیادی داشته، اما سیستم بینایی ربات ها هنوز از دقت کافی برای تمیز دادن اشیای مختلف از یکدیگر برخوردار نیستند اما به تازگی رباتی با سیستم بینایی یکپارچه و بسیار دقیق تولید شده که می تواند کار خرید در بقالی و خواربار فروشی ها را نیز به سادگی انجام دهد.

این ربات که توسط شرکت اوکادو تولید شده می تواند در یک خواربار فروشی شلوغ یا در محیط به هم ریخته یک کارخانه بدون خسارت زدن به کالاها یا ایجاد شلوغی و ازدحام بیشتر شی مورد نظر را در هر ابعادی تشخیص داده و آن را از طریق بازوی رباتیک خود برداشته و جابجا کند.

این ربات که سکندهندز نام دارد می تواند بیش از ۵۰ هزار اقلام مختلف را شناسایی کرده و هر یک از آنها را انتخاب کرده و سپس برداشته و جابجا کند. این ربات به همین منظور از هوش مصنوعی بالایی برخوردار است.

سیستم بصری این ربات قادر به مدل سازی سه بعدی از اشیا است و لذا سریع تر از ربات های رقیب قادر به شناسایی هر کالا است. حرکت نرم و سنجیده بازوی رباتیک دیگر مزیت این بازوی رباتیک محسوب می شود که هنوز در مرحله تکمیل و ارتقاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید