یک کارشناس مسایل اجتماعی تاکید کرد

لزوم حمایت دولت از تشکل‌های مردمی شناسنامه‌دار برای مقابله با اعتیاد

    کد خبر :160655

یک کارشناس مسایل اجتماعی و آسیب شناس در رابطه با بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر معتقد است که تشکل‌های مردمی شناسنامه دار باید برای مقابله با اعتیاد پای کار بیایند.

به گزارش ایسنا، علی موسی پور افزود: بر اساس گزارش‌های موجود، در حال حاضر 15 الی 20 هزار تشکل مردمی در کشور وجود دارد که همه آنها شناسنامه‌دار و متعهد نیستند، باید تشکل‌های مردمی شناسنامه‌دار شناسایی شوند و دولت امور آموزش، پیشگیری، درمان، حمایت از معتادان بهبودیافته، کارآفرینی و غیره را به آنها بسپارد.

وی با بیان اینکه مردم همواره نقش اصلی خود را در تمامی مسایل پیشگیری، کنترل و مبارزه به خوبی و درستی انجام داده‌اند، اظهار کرد: بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فقط به دست مردم به موفقیت می‌رسد و ساز و کارهای اصلی را باید به آنها در قالب تشکل‌ها ارایه داد.

این جامعه‌شناس ادامه داد: 40 سال در کشور درباره مبارزه با مواد مخدر اقدامات زیادی انجام شده اما شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بویژه روان گردان‌ها همچنان بالاست و اقشار مختلف مردم می‌توانند جلوی این شیوع را بگیرند.

موسی‌پور خاطر نشان کرد: دولت باید از تشکل‌های مردمی شناسنامه‌دار حمایت‌های مادی و فرهنگی کرده و امور را به آنها بسپارد و خود نظارت کند.

وی با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی میان زنان جوان گفت: متاسفانه تبلیغات کاذب و فریبنده مانند زیبایی و لاغری آفتی در جامعه شده که زنان را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می‌دهد و لازم است مردم پای کار بیایند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، این آسیب‌شناس اجتماعی افزود: جمعیت جوان کشور در معرض آسیب های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر قرار دارد و بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید از سال‌ها پیش اجرایی می‌شد.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: تحقق این رویکرد نیاز به عزم و اراده ملی دارد و ضرورت دارد دولت عرصه فعالیت و حضور را برای تشکل‌های مردمی شناسنامه‌دار به منظور مقابله با اعتیاد فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید