ایران با وارث علی‌دایی به روسیه می‌آید/کی‌روش سومین حضورش را در جام جهانی تجربه می‌کند

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۶
    کد خبر :160602

ارگان رسمی فیفا می‌گوید ایران تیمی است که گلزنی ماهر به نام سردار آزمون دارد که جانشین علی دایی است،‌همچنین تاکنون به مرحله حذفی جام‌‌های جهانی راه نیافته و مربی‌اش تا چند ماه دیگر به سومین تجربه حضور در جام‌های جهانی خواهد رسید.
در شرایطی که گروه‌بندی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ عصر جمعه در کاخ کرملین انجام می‌شود و ۳۲ تیم راه یافته به مسابقات، رقبای خود را شناسایی می‌کنند، سایت فیفا گزارشی مبسوط در مورد همه تیم‌های راه یافته به این بازی‌ها منتشرکرده است.

بدیهی است یکی از تیم‌های معرفی شده، ایران است که پایگاه اینترنتی رسمی فیفا، از جنبه‌های گوناگون به معرفی تیم ایران چنین پرداخته است:

*تیم ملی ایران

رنکینگ فیفا:۳۲

تاریخ حضور در جام جهانی:

حضور در جام جهانی تا قبل از روسیه:۴ دوره

اولین حضور در جام جهانی:۱۹۷۸

آخرین حضور در جام جهانی: ۲۰۱۴

بهترین دستاورد در جام‌های جهانی:حضور در مرحله گروهی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴

مربی:کارلوس کی‌روش

مربی با تجربه پرتغالی با این حضور، در حقیقت سومین جام جهانی دوران مربیگری‌اش را بعد از سال ۲۰۱۰ با تیم ملی کشورش و ۲۰۱۴ با ایران تجربه می‌کند.

کی‌روش که با پرتغاال صاحب ۲ مقام قهرمانی جهان با تیم ملی زیر ۲۰ ساله‌‌ها شده است، در این دوره عملکرد خارق‌‌العاده‌ای داشت.چرا که توانست با هدایت ایران، به عنوان اولین تیم قاره آسیا به جام جهانی راه یابد.

گل نمونه: ایران ۲- ازبکستان صفر، ۱۲ ژوئن ۲۰۱۷

گلی که طارمی به ازبکستان زد و باعث قطعی شدن برد ایران و صعودش به جام جهانی روسیه شد.

*ستاره تیم:سردار آزمون

سردار آزمون در حقیقت وارث علی دایی در خط حمله تیم ملی ایران است.او در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۵ خوش درخشید.وی که طرفداران زیادی در ایران دارد، با بازی ماهرانه در خدمت روبین کازان روسیه است.

منبع:فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید