“دارک‎نت” جایگزین پرطرفدار برای فروش مواد مخدر در اروپا

    کد خبر :160529

“دارک نت” بخش مخفی اینترنت که کاربران می‌توانند به صورت ناشناس وارد آن شوند، امروز مهمترین منبع فروش مواد مخدر در قاره اروپا است.

به گزارش ایسنا، فروشندگان مواد مخدر سود فراوانی در این دارک‌نت‌ها دارند. مرکز نظارت بر مواد مخدر و مصرف آن در قاره اروپا با اعلام این مطب افزوده است که فروش مواد مخدر دو سوم حجم دارک‌نت‌ها را اشغال کرده است.

فروش مواد مخدر سالانه ۸۰ میلیون یورو سود به قاچاقچیان و گروه‌های مافیایی در اروپا می‌رساند. در این میان ۴۶ درصد فروش این مواد از طریق اینترنت انجام می شود.

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، آلمان، انگلیس و هلند در صدر کشورهای اروپایی بوده اند که فروش مواد مخدر از طریق اینترنتی در آنها انجام گرفته است. دارک‌نت‌ها معمولا محل فروش محموله‌های کم مواد مخدر هستند و نیروهای امنیتی اروپا قصد دارند از طریق این محموله‌های کوچک به قاچاقچیان بزرگ قاره برسند.

به گزارش یورونیوز، تئودورا گروشکووا، پژوهشگر درزمینه مواد مخدر می گوید: چیزی که امروز از آن آگاهی نداریم این است که چگونه می‌توان از طریق دستفروشان کوچک مواد مخدر به قاچاقچیان واقعی رسید. آیا قاچاقچیان بزرگ همچنان مواد خود را در خیابان‌ها توزیع می‌کنند یا ترجیح می‌دهند آن را در دارک‌نت‌ها پخش کنند.

در ماه ژوییه، در همکاری مشترک نیروهای سایبرامنیتی آمریکا و هلند دو دارک‌نت بزرگ فروش مواد مخدر به نام‌های “آلفابای” و “هانسا” تعطیل شدند.

بنابر گزارش ایسنا، در یک گوشه از دنیای مجازی تمام اقلام و کالاهای غیرمجاز خرید و فروش می‌شوند. به این بخش از دنیای مجازی “دارک نِت” یا گوشه تاریک اینترنت گفته می‌شود زیرا سایت‌هایی که در این قسمت از دنیای مجازی فعالیت می‌کنند با جست‌وجوهای معمول در گوگل و یاهو قابل دسترسی نیستند و مرورگرهای اینترنتی هم به راحتی نمی‌توانند آنها را پیدا کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید