رقابت کدام ورزشکاران را در مسابقات جهانی وزنه‌برداری تماشا کنیم؟/ از بهداد تا لاشا، از سهراب تا کیانوش

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۹:۴۸
    کد خبر :160518

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در گزارشی به عملکرد ورزشکاران ایران پرداخت.
به گزارش بازتاب و به نقل از سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری، آناهایم میزبانی مسابقات جهانی وزنه‌برداری است که حدود 400 ورزشکار برای کسب مدال تلاش می‌کنند. این ورزشکاران از 72 کشور به محل برگزاری رقابت‌ها می‌رسند و تعدادی از آنها مدال‌آور بازی‌های المپیک ریو هستند که می‌توان به لاشا تالاخادزه، سهراب مرادی، سوپیتا تاناسان، سو شو چینگ و کیانوش رستمی اشاره کرد.

تالاخادزه گرجستانی در دسته 105 کیلو در المپیک ریو رقیب بهداد سلیمی بود. سلیمی نماینده ایران در رقابت‌های جهانی 2010 و 2011 عنوان قهرمانی را کسب کرد و در المپیک 2012 لندن نیز در دسته فوق سنگین روی سکوی قهرمانی رفت.

بهداد سلیمی پیش از این رکورد یکضرب جهان را در اختیار داشت که این رکورد توسط لاشا تالاخادزه با 217 کیلوگرم در رقابت‌های اروپایی شکسته شد.

سلیمی یکی از بهترین و پاک‌ترین ورزشکاران جهان رکورد 255 کیلو در دوضرب را دارد و در تمرینات نیز وزنه 260 کیلویی را بالای سر برده و در مقابل تالاخادزه اخیراً و در آناهایم قرار است وزنه 220 کیلویی را پیشنهاد دهد.

سهراب مرادی هم‌وطن بهداد سلیمی نیز ورزشکاری است که برای کسب مدال طلا در دسته 94 کیلو تلاش می‌کند. این وزنه‌بردار سال قبل نیز در ریو موفق به کسب مدال طلا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید