اجرای طرح “یارانه تا کارانه” در سالجاری

    کد خبر :16049

قردارد شیوه‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به امضای یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و رئیس بانک توسعه و تعاون رسید.

علی ربیعی روز یکشنبه در ‘مراسم امضای قرارداد همکاری پرداخت وام به دانش آموختگان دانشگاهی ‘ که با حضور مسئولان صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون در محل وزارت علوم،تحقیقات و فناوری برگزار شد،افزود: برنامه های اشتغال وزارت کار در شورای عالی اشتغال مصوب شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم این برنامه ها را مصوب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی یکی از مسایل جدی است که از سوی دولت تدبیر و امید پیگیری می شود، افزود: توسعه منابع انسانی در کشورهای چین ،ژاپن، کره جنوبی و برزیل پیگیری می شود.

ربیعی افزود:بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی می توانند در قالب تعاونی ها فعالیت های خود را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: برنامه های اشتغال وزارت کار بر مبنای مزیت های منطقه ای و رسته های پر اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات مولد، فناوری اطلاعات و ارتباطات شناسایی شده اند.

وی همچنین از تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومان برای ارتقا فنی خبر داد و گفت: دانشجویانی که در حال فارغ التحصیلی هستند این آمادگی ایجاد شده که بتوانند به پارک های علمی و فناوری وصل شوند.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح (از کلاس تا کار) گفت :‌ در این طرح امکان اتصال فارغ التحصیلان به بازار کار فراهم می شود ، ما اسم این طرح را ‘ کتک ‘ گذاشتیم تا برخی کاندیداها این طرح را به نام خود نزنند.

ربیعی، همچنین با اشاره به طرح ‘یارانه تا کارانه’ گفت: این طرح به شکل پایلوت در استان های گلستان، قزوین و کردستان اجرایی شد. در سال ۱۳۹۵ سامانه این طرح در استان های دیگر کشور راه اندازی و همچنین تامین اعتبار شد و از سال جاری در کشور اجرایی خواهد شد.

ربیعی با یادآوری اینکه در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی علاوه بر برنامه های اشتغال، برنامه های رفاهی پیگیری می شود،گفت: مسائل رفاهی نظیر کودکان کار،ساماندهی بی خانمان ها، ثبت نام کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس، بیمه درمان محرومان و بسیاری از اقدامات ارزشمند دیگر از سوی این وزارت کار پیگیری شده و نتایج خوبی هم از آن بدست آمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید