تعیین تکلیف یک صندوق بازنشستگی در مجلس

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ۸:۲۷
    کد خبر :160282

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز در کمیسیون متبوعش خبر داد.

محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، اظهار داشت:در جلسه اخیر کمیسیون با حضور مسئولان ذیربط و طراحان، در مورد طرح مذکور بحث و تبادل نظر شد.

وی در توضیح این طرح، گفت: افرادی که تحت پوشش این صندوق قرار دارند، تمایل دارند که به صندوق تامین اجتماعی منتقل شوند و تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند.

 

عضو کمسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی نمی‌تواند به این صندوق کمک کند، گفت: صندوق تامین اجتماعی معقوله دیگر و صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز معقوله‌ای دیگر است.

وحدتی تصریح کرد: لذا پس از استماع نظر موافقان و موافقان، طرح مذکور به رأی اعضای کمیسیون اجتماعی گذاشته شد که با رأی اکثریت اعضا طرح تعیین تکلیف اعضای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط صندوق تامین اجتماعی رد شد.

به گزارش تسنیم، صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز از سال 1355 پس از طی تشریفات قانونی لازم بر اساس ماده 2 قانون تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و موافقت سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مصوبه شورای عالی تامین اجتماعی و موافقت‌نامه تشکیل صندوق به عنوان مؤسسه‌ای غیر انتفاعی ثبت و به منظور تامین و برقراری حقوق بازنشستگی از کار‌افتادگی و حقوق وظیفه بازماندگان کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت‌ها و واحدهای تابعه و وابسته فعالیت خود را آغازکرده.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید