تلاش صدا و سیما برای تقویت وحدت امت اسلامی

    کد خبر :160249

دکتر علی عسکری با اشاره به نقش رسانه ملی در همگرایی جهان اسلام گفت: صدا و سیما برای تقویت این امر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

به گزارش افکارنیوز، رئیس سازمان صداوسیما در نشستی با دبیرکل و اعضای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه وحدت امری ضروری در جهان اسلام و موجب برکت و قدرت است، گفت: دشمن می‌داند که امت رسول گرامی اسلام (ص) امتی دارای توانمندی فکری، عقیدتی، عقلی، نیروی انسانی، استعداد سرزمینی، اقتصادی، سیاسی و زمینی است و با اتکا به این سرمایه‌های عظیم توانسته به قدرت بزرگی در مقابل استکبار بدل شود.­

وی با تأکید بر اینکه تنها جایی که می‌تواند منشأ تولید و رویش قدرت شود، همین منطقه اسلامی است؛ اظهار داشت: دشمن برای تخریب چنین قدرتی برنامه ریزی کرده است.­

دکتر علی عسکری از برنامه آمریکا برای ایجاد اختلاف و فتنه بین مسلمانان و سپس درگیری‌های خونین برای تضعیف اسلام و قدرت مسلمانان گفت و افزود: آمریکا در چارچوب همین سیاست، داعش را ایجاد کرد تا شیعه و سنی را درگیر جنگی تمام عیار کند اما با ناکامی این گروهک منفور تروریستی، این سیاست شکست خورد.

وی با بیان اینکه این شکست زمینه را برای مصونیت در مقابل چنین دسیسه‌هایی فراهم کرد، گفت: اکنون فصل جدیدی برای وحدت مسلمانان آغاز شده است.­

رئیس سازمان صداوسیما تخریب قدرت مسلمانان و چهره اسلام را دو هدف بزرگ استکبار خواند و اظهار داشت: تضعیف قدرت مسلمانان بخشی از تلاش دشمن است؛ اما تخریب چهره اسلام هدف بزرگی است که باید هوشیارانه در مقابل آن ایستاد.­

وی ابراز امیدواری کرد؛ برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد، گام بلندی برای تقویت وحدت مسلمانان باشد.

دکتر علی عسکری دشمن شناسی را وجه دیگری از وحدت دانست و تأکید کرد: اگر دشمن خوب شناخته شود، معنای وحدت بهتر جلوه‌گر می‌شود و ما باید دشمنان وحدت مسلمانان را خوب بشناسیم.

رئیس رسانه ملی ابراز امیدواری کرد تلاش مجمع تقریب مذاهب برای تقویت وحدت مسلمانان به ثمر بنشیند و گفت: صداوسیما در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و با پوشش این کنفرانس و برنامه‌هایی که برای تقویت وحدت مسلمانان برگزار می شود، همواره می‌کوشد رسالت خود را به انجام برساند.

­وی با بیان اینکه تمدن سازی مستلزم کار فکری پیچیده ای است، افزود: تمام معاونت های رسانه ملی و معاونت های برنامه ساز شامل معاونت صدا، سیما، برون مرزی، استان‌ها و سیاسی آمادگی کامل دارند که از پژوهش های مجمع تقریب مذاهب در این زمینه استفاده کنند و به تبیین راهبردهای تقویت وحدت مسلمانان و ایجاد تمدن اسلامی بپردازند.

رئیس رسانه ملی افشاگری اهداف پشت پرده شبکه های مروج شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی را از برنامه‌های صدا و سیما برشمرد و گفت: شبکه‌های ملی، استانی و برون مرزی باید با برنامه‌سازی عمیق و هوشمندانه به معرفی اسلام واقعی و تحکیم وحدت بین امت اسلام اهتمام ورزند.

آیت الله «محسن اراکی» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی­­ نیز در این نشست با اشاره به تأکیدهای مکرر مقام معظم رهبری بر اهمیت وحدت امت اسلام و ضرورت مقابله با فتنه تفرقه افکنی دشمن، گفت: تقریب هم اکنون از حوزه نخبگانی به حوزه اقشار مردم وارد شده و با تأسیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، بانوان مسلمان، احزاب مقاومت و اعزام سفیران تقریب به دنبال خنثی سازی توطئه دشمنان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی­­ تقریب مذاهب اسلامی ­پیشنهادهایی برای پوشش هرچه بهتر رویدادهای سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ارائه کرد.

حضور پررنگ تر رسانه ملی در پوشش برنامه های این کنفرانس، پرداختن به ویژگی های این کنفرانس ­که حدود نیمی از شرکت‌کننندگان آن جدید و از شخصیت های برجسته جهان اسلام اند، بررسی علمی موضوع وحدت مسلمانان ، معرفی دو طیف وحدت گرا و تفرقه گرا و تبیین منافع و زیان هایی که برای ملت های منطقه در این زمینه به وجود آمده است و گفت وگو با علما و استادان جهان اسلام که به این کنفرانس دعوت شده اند از جمله پیشنهادهای رئیس مجمع تقریب مذاهب دراین نشست بود.

شایان ذکر است؛ سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی از 14 تا 16 آذر در سالن اجلاس کشورهای اسلامی برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید