ارزش بازار غذای حلال به ۲ تریلیون دلار می‌رسد

    کد خبر :160224

برآوردهای انجام گرفته نشان می دهد صنعت حلال به سرعت در حال پیشرفت است و اندازه بازار آن تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱.۹۳ تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از ترید عربیا، مرکز توسعه اقتصاد اسلامی دوبی در گزارشی تحت عنوان وضعیت جهانی اقتصاد اسلامی و با نگاه به چشم انداز بازار جهانی حلال تا ۵ سال آینده در بخش مواد غذایی و نوشیدنی، خبر از رشد چشمگیر آن داد.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود صنعت حلال در سال ۲۰۱۶ میلادی به یک تریلیون و ۲۴۰ میلیارد دلار رسیده باشد که این رقم برای سال ۲۰۲۲ میلادی یک تریلیون و ۹۳۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

غذای حلال بعنوان بزرگ ترین و متنوع ترین بخش در اقتصاد اسلامی محسوب می شود و فعالان اقتصادی جدیدی وارد این بازار شده اند و ارائه محصولات حلال از رشد قابل توجه و چشمگیری برخوردار بوده است. از جمله می توان افزایش تقاضا برای گوشت، آبنات، غذای های حاضری، چاشت ها و غذاهای کودک را در صنعت حلال نام برد.

در این گزارش آمده که هزینه مسلمانان در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ها در حال افزایش است و تقریبا ۲ برابر شده است و این موضوع می تواند فرصت های مهمی را برای سرمایه گذاری و ایجاد برندهای مواد غذایی حلال در سطح جهان بوجود آورد.

همچین گفته می شود فرصت صنعت حلال همچنان با نوآوری و برندهای متمرکز بر مصرف کننده پیشروی می کند. برند های حلالی که مخاطبان اصلی را جذب می کنند و غذاهای حلال را به مخاطبان بیشتری می رسانند.

در چشم انداز جهانی اقتصاد اسلامی آمده که انتظار می رود مسلمانان در سال گذشته میلادی بر روی مواد غذایی و پوشاک، رسانه و سرگرمی، سفر، بخش دارویی و آرایشی بهداشتی به ترتیب ۲۵۴ میلیارد دلار، ۱۹۸ میلیارد دلار، ۱۶۹ میلیارد دلار، ۸۳ میلیارد دلار و ۵۷.۴ میلیارد دلار هزینه کرده باشند؛ در حالیکه برآورد می شود تا سال ۲۰۲۲ میلادی مسلمانان در بخش مواد غذایی و پوشاک، رسانه و سرگرمی، سفر، بخش دارویی و آرایشی بهداشتی به ترتیب ۳۷۳ میلیارد دلار، ۲۸۱ میلیارد دلار، ۲۸۳ میلیارد دلار، ۱۳۲ میلیارد دلار و ۸۲ میلیارد دلار هزینه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید