ترکیه: ایران و روسیه از بشار اسد حمایت می‌کنند اما ما نمی‌توانیم بپذیریم که او در قدرت باقی بماند

    کد خبر :160194

نخست‌وزیر ترکیه با طرح اتهاماتی علیه رئیس‌جمهور سوریه گفت: اقدامات اسد با کمک ایران و روسیه به این معناست که آنکارا و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای نمی‌توانند بپذیرند که وی در قدرت باقی بماند.

به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه روز دوشنبه در یک نشست در لندن با موضوع امنیت منطقه گفت که در دوران پس از جنگ باقی ماندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در قدرت غیر ممکن است.

وی در ادامه با طرح اتهاماتی علیه بشار اسد مبنی بر اینکه وی علیه غیرنظامیان سوری از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، گفت: اقدامات آقای اسد با حمایت نیروهای ایران و روسیه به این معناست که آنکارا و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای دیگر نمی‌توانند بپذیرند که وی به عنوان بخشی از یک توافق صلح در قدرت باقی بماند.

ییلدیریم همچنین بیان کرد: با این حال، این مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند بشار اسد در قدرت باقی بماند یا خیر.

به گزارش ایسنا،به نوشته واشنگتن تایمز، با وجود این اظهارات نخست وزیر ترکیه، آنکارا به همکاری با تلاش‌های ایران برای برقراری صلح در سوریه از طریق مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه در آستانه کهع در ماه مه آغاز شد، ادامه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید