محسن هاشمی: جهش اقتصادی، انتظار مردم از دولت دوم روحانی است

    کد خبر :16005

محسن هاشمی رفسنجانی، جهش اقتصادی را انتظار مردم از دولت دوم دکتر حسن روحانی دانست و گفت: مردم دوباره به دولت تدبیر و امید فرصت می‌دهند تا کشور را با توسعه به امنیت اقتصادی پایدار برسانند.

به گزارش جماران محسن هاشمی رفسنجانی، شب گذشته ـ شنبه شب ـ با حضور در مسجد جامع سمنگان با مردم منطقه و نمازگزاران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی ماه شعبان را به خاطر میلاد چند تن از بزرگان دین اسلام، ماه عید شیعیان خواند و گفت: امام حسین(ع)، ابوالفضل عباس(ع)، امام سجاد(ع) و سرانجام امام زمان(ع) در این ماه عزیز به جهان هدیه شدند.

محسن هاشمی غیبت امام عصر(عج) را، راز آفریدگار برای اصلاح آخرالزمان دانست و گفت: نکته اینجاست که پیروان همه ادیان الهی به منجی و مصلح بشریت اعتقاد دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات 29 اردیبهشت اشاره کرد و ادامه داد: عدم حضور حماسی مردم در انتخابات، دشمنان را جسور ، خناسان را به القای اختلاف و عدم میل مردم به نظام تحریک می‌کند، حال آنکه مردم ایران هر دو سال در انتخابات شرکت می‌کنند.

هاشمی، تحریم را جنگ اقتصادی تدریجی توصیف کرد و گفت: این تهدید و حربه دشمن در سال 93 توسط مردم و با انتخاب دکتر روحانی تبدیل به فرصتی شد که نمونه آن استقلال کشور در گندم است.

وی، جهش اقتصادی را انتظار مردم از دوره دوم دولت دکتر حسن روحانی خواند و افزود: مردم دوباره به دولت تدبیر و امید فرصت می‌دهند تا کشور را با توسعه به امنیت اقتصادی پایدار برسانند.

هاشمی درخصوص انتخابات شورای شهر تهران گفت: در شهر هشت میلیونی، مسائل مهم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد که اداره درست آن با شورای شهر کارآمد مقدور خواهد بود.

وی توجه به فرهنگ را برای مردم تهران با توجه به هویت مردم ایران، مهم خواند و گفت: فرهنگ علاوه بر رفتار و گفتار شهروندان، به فضای عمومی شهر هم مربوط می‌شود. فضای سبز و شادابی درختان، نشان از فرهنگ توجه به طبیعت در شهر است.

محسن هاشمی، شفافیت عملکرد مدیران اجرایی را ضرورت نظارت اعضای شورای شهر و آگاهی مردم از وضعیت مالی و اداری مسئولان دانست و اظهار کرد: اگر شهرداری به اصطلاح روشن و شیشه‌ای باشد، کسی جرأت فساد نخواهد داشت.

وی با برشمردن آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران گفت: راه حل این مشکل فعالیت نهادهای مردمی و مساجد است.

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، استفاده درست از اوقات فراغت را حق زن و مرد و دختر و پسر تهران دانست و گفت: باید فضای شهر و امکانات آن در این مسیر باشد.

در پایان این جلسه، پرسش و پاسخ برگزار شد و مهندس هاشمی به سؤالات حاضران پاسخ داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید