اصرار مجلس بر انتشار اسامی متهمان مفاسد اقتصادی با نظر قاضی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۱۸
    کد خبر :160047

عضو کمیسیون قضایی مجلس از اصرار اعضای کمیسیون متبوعش با انتشار متن محاکمه و اسامی مفسدان اقتصادی با نظر قاضی خبر داد.

محمد کاظمی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به بررسی طرح برگزاری علنی جلسات مفاسد اقتصادی در دادگاه و انتشار اسامی متهمان در این کمیسیون،گفت: در جلسات گذشته کمیسیون طرح مذکور به تصویب اعضای کمیسیون رسیده بود.

وی با بیان اینکه این طرح درباره چگونگی انتشار اسامی مفسدان اقتصادی است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون با انتشار جریان رسیدگی دادگاه و یا محاکمه مفاسد و متهمان اقتصادی و همچنین بیان اسامی متهمین و متن محاکمه با نظر قاضی و یا شعبه رسیدگی‌کننده موافقت کرده بودند.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه طرح مذکور به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز رسیده بود، گفت: شورای نگهبان با استناد به اصل 165 قانون اساسی به این مصوبه مجلس ایراد وارد کرده بود.

وی با بیان اینکه باردیگر این مصوبه مجلس برای رفع ابهام شورای نگهبان در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شد، افزود: اعضای کمیسیون در جلسه امروز بر مصوبه خود اصرار کردند.

در گفت‌وگو با تسنیم،نماینده مردم ملایر در مجلس با اعلام اینکه این طرح برای بررسی بیشتر و اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی پارلمان ارجاع شد، تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان در صحن علنی مجلس مجدداً این طرح را تصویب کنند، این طرح برای رسیدگی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید