اجبار به استعفاء یک تهیه‌کننده فاسد سینما

    کد خبر :159972

«هاروی واینستاین» تهیه‌کننده‌ای که از سوی بیش از ۷۰ زن به آزار جنسی و تجاوز متهم شده، به اجبار از انجمن کارگردانان آمریکایی استعفا داد.

به گزارش ایسنا، «هالیوود ریپورتر» نوشت: پس از رسوایی اخلاقی بزرگ «هاروی واینستاین» و اخراج شدن او از آکادمی اسکار، بفتا و انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، او خود از انجمن کارگردانان استعفا داد.

سخنگوی انجمن کارگردانان آمریکایی با اعلام این خبر، ‌گفت که «واینستاین» دیگر عضو این نهاد نیست و از بیان هر اظهارنظر دیگر خودداری کرد.

رئیس این انجمن اما در این‌باره گفت: به عنوان مردی که در صنعت سینما فعالیت دارد، من مسئولم که نه تنها کارهای او را محکوم کنم بلکه به درون خودم هم نگاهی بیاندازم. از همه‌مان می‌خواهم این کار را انجام دهیم. اگر متوجه شدیم چنین رفتارهایی در فرهنگ‌مان قابل قبول شده و احتمالا حتی به صورت ناخودآگاه در چنین برخوردهایی همدستی داشته‌ایم، همه چیز معنایش را از دست می‌دهد. تغییر فرهنگ، سفری سخت و طولانی است اما اولین قدم، آگاهی است. به این خاطر، امیدوارم این داستان از ماجراهای بی‌شماری که طی سال‌ها اتفاق افتاد و نادیده گرفته شد، متفاوت باشد. ما با تلاش زیادی که نیاز است انجام دهیم، می‌توانیم آینده‌ای بهتر و امن‌تر داشته باشیم.

«هاروی واینستاین» تهیه‌کننده بزرگ هالیوودی که پیش از این مدیریت دو کمپانی فیلمسازی «میرامکس» و «واینستاین» را بر عهده داشت، در پی رسوایی اخلاقی و اتهامات آزار و اذیت و تجاوز جنسی به شدت مورد انتقاد هالیوودها قرار گرفته و تا پایان عمر حق ورود به انجمن تهیه‌کنندگان هالیوودی را نخواد داشت.

فیلم‌هایی که با تهیه‌کنندگی «هاروی واینستاین» در طول دوران فعالیت او در دو کمپانی «میرامکس» و «واینستاین» ساخته شدند در مجموع ۳۴۱ بار نامزد جایزه اسکار و ۸۱ بار نیز برنده اسکار بوده‌اند. وی برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب جایزه اسکار شد و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.

اخبار منتشر شده درباره انحرافات اخلاقی «واینستاین» که اولین بار در نشریه «نیویورکر» منتشر شد با واکنش‌های بسیار زیادی در هالیوود رو به رو شده است و اخیرا چند زن مدعی شده‌اند که مورد تجاوز این تهیه‌کننده مطرح قرار گرفته‌اند و همسر او نیز برای جدایی از وی اقدام کرده است.

«باراک اوباما»، «هیلاری کلینتون»، «جفری کاتزنبرگ»، رئیس سابق کمپانی انیمیشن دریم ورکس، «باب ایگر» رئیس فعلی کمپانی دیزنی و بسیاری از بازیگران مطرح چون «مریل استرسیپ»، «آنجلینا جولی»، «کیت بلانچت»، «جنیفر لارنس»، «جورج کلونی»، «جسیکا چستین»، «کیت وینزلت»، «لئوناردو دی‌کاپریو»، «چارلیز ترون»، «الیزا شلسینگر»، «بندیکت کامبربچ» و … در اظهار نظرهایی جداگانه اقدامات «هاروی واینستاین» را به شدت محکوم کرده‌اند.

رسوایی اخلاقی این غول هالیوودی آغازگر جنبش بزرگی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده و تاکنون دامن چهره‌های شاخصی همچون «کوین اسپیسی»، «داستین هافمن»، «کیسی افلک» و هنرمندان و نویسندگان دیگری را گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید