ابتکار: زنان در همه جوامع آماج آسیب‌های اجتماعی و خشونت هستند

    کد خبر :159959

به گفته معاون رییس جمهور، مجموعه اقدامات نشان دهنده تلاش‌ها، هم‌افزایی و فعالیت‌های مشترک دولت، نهادهای عمومی، متخصصین و سازمان های مردم نهاد برای مقابله با آسیبهای اجتماعی «خشونت» است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ معصومه ابتکار در روز جهانی منع خشونت علیه زنان در خاتمه بازدید از مراکز مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: در کنار آموزش که به عنوان مولفه بنیانی در مقابله با خشونت و آسیب های اجتماعی حساب می شود، هر یک از دستگاه‌ها و همچنین مردم و خیرین نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی افزود: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در آموزش مهارت های رفتاری و حقوق شهروندی به افراد مخصوصا نوجوانان و جوانان فعال خواهد بود، اما باید جنبه‌های دیگری مانند ابعاد حقوقی و مواردی چون لایحه تامین امنیت زنان نیز دنبال شود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: همچنین مداخله برای درمان و مقابله با آسیب ها باید با تقویت و گسترش فعالیت های سازمان بهزیستی، شهرداری ها و تشکل های غیردولتی در این زمینه، مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و خیریه ها در این زمینه پیش قدم هستند، گفت: نقش نهادهای مدنی در توان افزایی و آشنا کردن افراد با حقوق خود اهمیت بسیاری دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه زنان در همه جوامع آماج آسیب های اجتماعی و خشونت هستند، افزود: دولت ها با ابزار و نهادهای در اختیار تلاش می کنند تا این آسیب ها کاهش یابد و دولت دوازدهم نیز از این مقوله استثنا نیست.

معصومه ابتکار با اشاره به مراکز مورد بازدید از تلاش هایی که تشکل های مردم نهاد با یاری شهرداری انجام داده اند و یا متخصصینی مانند دکتر گویا در این زمینه ارایه می دهند، قدردانی کرده و گفت: متخصصین و مددکاران سازمان بهزیستی نیز در اورژانس اجتماعی و ۱۲۳ زحمات فراوانی را متحمل می شوند.

معاون رییس جمهور با اشاره به تماس های صورت گرفته با شماره ۱۲۳ در زمینه های همسر آزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری و خودکشی، گفت: در پاسخ به این تماس ها مشاوره و مداخله صورت گرفته و اگر لازم باشد از طریق ضابط قوه قضائیه وارد می شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی با رویکردی علمی و تخصصی به این موضوع رسیدگی می کند و به طور کلی مجموعه اقدامات نشان دهنده روند خوبی در فعالیت های مشترک دولت، نهادهای عمومی، متخصصین و سازمان های مردم نهاد برای مقابله با آسیب های اجتماعی و خشونت است.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حقوق شهروندی، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، ثریا شارقی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران، چند تن از مسئولین سازمان بهزیستی و فرمانداری تهران نیز در بازدیدهای روز جهانی منع خشونت علیه زنان حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید